تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ناتو و اتحادیه اروپا برای ادامه فشار بر ایران توافق کردند

کارِل دو گوش، وزیر امور خارجه بلژیک گفته است که به‌رغم گزارش اخیر سرویس‌های امنیتی ایالات متحده درباره این‌که ایران در سال 2003 برنامه ساخت بمب خود را متوقف کرده است، ناتو و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به‌توافق رسیدند که فشار خود را بر ایران ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه بلژیک که پس از مذاکره با همتایانش در ناتو و اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد گفت "همه موافق بودند که ما نباید در مواضع‌مان تغییری بدهیم.

در عین این‌که ایالات متحده به دنبال افزایش تحریم‌ ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل است، خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز برای یافتن راه حلی سیاسی در بحران هسته‌ای با ایران مذاکره می‌کند.


وزیر خارجه بلژیک در این‌باره گفته است "هنوز هم کاملاً معقول است که ما گزینه تحریم را در یک دست داشته باشیم و گزینه معامله را در دست دیگر."

او همچنین درباره اصرار ایران بر ادامه روند غنی‌سازی اورانیوم به‌رغم قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرده است که "تمام روند غنی‌سازی تنها زمانی معنی دارد که بخشی از روند ساخت یک بمب باشد، والا ادامه این روند بی‌معنی است."

وزیر خارجه بلژیک پس از گفت‌وگوی نیم ساعته درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت "همین که آن‌ها سوخت قابل شکافت هسته‌ای را داشته باشند، می‌توانند در هر لحظه برای ساخت یک سلاح هسته‌ای تصمیم بگیرند."

گزارش سازمان برآورد اطلاعاتی ملی ایالت متحده (NIE) که روز دوشنبه گذشته منتشر شد می‌گوید که ایران در سال 2003، و احتمالاً به دلیل فشارهای بین‌المللی برنامه ساخت سلاح هسته‌ای خود را متوقف کرده است.

نظرهای خوانندگان

کمی به این جمله دقت کنید:
"تمام روند غنی‌سازی تنها زمانی معنی دارد که بخشی از روند ساخت یک بمب باشد، والا ادامه این روند بی‌معنی است."

حالا این را با گزارش سازمانهای جاسوسی آمریکا مقایسه کنید
" یاران از سال 2003 در پی بمب نبوده است."

پس از سال 2003 روند غنی سازی هم برای بمب بوده است و هم نبوده است.این را می گویند جمع اضداد. قدرت خدا را می بینید.

این اروپایی های بی شرف (سردمدارانشان البته) هنوز هم فکر می کنند دوران کلونیال است. مثلا نمی گویند چرا برای مذاکره ما حتما باید متوقف کنیم غنی سازی را خوب مگر یک مذاکره چقدر طول می کشد بیایید مثل آدم مذاکره کنید و دست از این لوس بازی ها و ...لیسی آمریکا بردارید.

-- مرتضی ، Dec 7, 2007 در ساعت 12:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)