تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پتراوس: خشونت‌ها در عراق کاهش یافته است

ژنرال دیوید پتراوس فرمانده نیروهای آمریکایی در عر اق گفت که در طی شش ماه گذشته خشونت‌ها در عراق 60 درصد نسبت به قبل از آن کاهش یافته است.

به گزارش آسوشیتدپرس پتراوس که روز چهارشنبه در کمپ نیروهای آمریکایی با خبرنگاران صحبت می‌کرد، با نشان دادن نمودارها و ارائه آمار گفت که با کاهش 60 درصدی خشونت‌ها اکنون برقراری امنیت در عراق آسان‌تر خواهد بود.

پتراوس در گزارش خود که همزمان با سفر گیتس وزیر دفاع آمریکا به عراق ارائه می‌شد، گفت که این کاهش در عوامل مشخصی از جمله "حمله‌هایی که با سلاح‌های ساخت ایران صورت می‌گرفت" رخ داده است.

به گفته پتراوس یکی دیگر از عوامل مهم کاهش خشونت‌ها اعلام آتش بس از سوی مقتدا صدر بوده است که بر نواحی پرنتش بغداد تاثیری قابل ملاحظه داشته است.

با این همه پتراوس خصوصاً با اشاره به کاهش حملات با استفاده از "سلاح‌های ایرانی" گفت که نمی‌توان با قاطعیت گفت که چنین کاهشی لزوماً به معنای تصمیمی برای اتمام این‌گونه خشونت‌ها از سوی مهاجمان است.

او همچنین اضافه کرد که ارتش آمریکا در طی ماه اکتبر گذشته هم شورشیانی را در عراق دستگیر کرده است که "از سوی ایران تعلیم دیده بودند" و این می‌تواند نشان دهد که شورش مورد حمایت ایران هنوز ادامه دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پتراوس که قرار است در ماه مارس 2008 به کنگره و مردم آمریکا در مورد وضعیت عراق گزارش دهد، از اعلام هرگونه پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای در این مصاحبه مطبوعاتی خودداری کرد.

پتراوس با تاکید بر این که نیروهای تحت امر او باید به سختی برای مقابله با "دشمن خطرناک"شان تلاش کنند به خبرنگاران گفت "هیچ یک از یونیفورم پوش‌های ما الان در نقطه پایان نایستاده که رقص پیروزی کند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)