تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رییس جمهور اوکراین تیموشنکو را نامزد نخست‌وزیری کرد

ویکتور یوشچنکو رییس جمهور اوکراین یولیا تیموشنکو متحدش در انقلاب نارنجی را برای کار در پست نخست وزیری به پارلمان این کشور معرفی کرد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد که یوشچنکو خانم تیموشنکو را برای احراز پست ریاست جمهوری به پارلمان معرفی کرده است. تیموشنکو برای به دست آوردن این پست به 226 رای از 450 رای پارلمان نیاز دارد.

روز سه‌شنبه آرسنی یاتشنیوک یکی دیگر از متحدان یوشچنکو با 227 رای به ریاست پارلمان برگزیده شد. اگر وضع به همین منوال پیش رود، ممکن است تیموشنکو نیز بتواند رای پارلمان را برای نخست وزیری به دست آورد.

در صورت برگزیده شدن تیموشنکو به نخست وزیری، دوران همزیستی پرتنش میان یوشچنکو با نخست وزیرش ویکتور یانوکویچ به پایان می‌رسد.

یانوکویچ که طرفدار روسیه به‌مشار می‌رود، رقیب یوشچنکو است که طرفدار غرب است. دوران نخست وزیری یانوکویچ که اکثریت پارلمانی را داشت دورانی پرتنش میان او و رییس جمهور بود.

در رای‌گیری سپتامبر گذشته، طرفداران غرب توانستند با اکثریتی ضعیف بار دیگر پارلمان اوکراین را کنترل کنند.

با این همه به نظر می‌رسد که حتی در صورت نخست وزیر شدن تیموشنکو نیز اوکراین دوران آرامی را میان رهبرانش نخواهد گذراند چرا که تیموشنکو خود قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که در 2010 یا 2011 برگزار می‌شود با یوشچنکو رقابت کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)