تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آرمین: به جای هولوكاست پرونده زهرا بنی‌یعقوب را باز كنید

محسن آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب، با انتقاد شدید از محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، نسبت به سکوت وی درباره مرگ زهرا بنی‌یعقوب در بازداشتگاه امر به معروف همدان اعتراض کرد.

محسن آرمین در نشست "پس از صد سال مجلس" که به مناسبت روزمجلس، از سوی گروه آموزش شاخه دانشجویان جبهه مشارکت برگزار شد، با مقایسه عملکرد مجلس ششم و مجلس هفتم گفت: "ماجرای دو زهرا –زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب- در تاریخ مجالس ایران حالت سمبولیک پیدا خواهد کرد. مرگ زهرا کاظمی که با پیگیری مجلس ششم مواجه شد و مرگ زهرا بنی یعقوب معصوم که گویی در مجلس هفتم خاک مرده پاشیده‌اند و حتی یک نفر هم بلند نمی‌شود تا بپرسد که چه سر این دختر آمده است."

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب افزود: "آقا بلند می‌شود و هیات تشکیل می‌دهد تا ببیند در هولوکاست که مربوط به 70 سال پیش است، چه شده؛ اگر راست می‌گویی چرا در مورد مسئله‌ای که در حوزه مدیریت خودت اتفاق افتاده، لام تا کام حرف نمی‌زنی و هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهی؟ آن وقت می‌خواهی بدانی 70 سال پیش در اروپا چه اتفاقی افتاده است؟ به همین دلیل است که کسی حرفت را باور نمی‌کند."

آرمین گفت: "مظلومیت مجلس ششم فقط در حملاتی نیست که مخالفان اصلاحات متوجه آن می‌کنند، بلکه برخی دوستان نیز با تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب بیرون قدرت و اصلاح‌طلب درون قدرت و یا متهم کردن آن به تندروی، به مجلس ششم جفا می‌کنند."

وی افزود: امروز متهم هستیم که به دلیل پایبندی به آزادی‌های سیاسی مردم تندروی کرده‌ایم و باید کوتاه می‌آمدیم. سئوال من این است که اگر قرار بود در برابر قتل زهرا کاظمی، دستگیری یک گروه سیاسی به اتهام براندازی، باندهای قدرت پنهان، دستگاههای اطلاعات موازی و...سکوت کنیم، پس قرار بود به عنوان اصلاح‌طلب چه کار کنیم؟"

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس ششم گفت: "هیچ مجلسی به اندازه مجلس ششم بر حقوق ملت و آزادیهای سیاسی پایداری نکرده است."


به گزارش نوروز، رضا خاتمی دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران و نایب ریییس مجلس ششم نیر در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه "اصلاح‌طلبان هیچگاه به اندازه امروز انسجام و هماهنگی نداشته‌اند"، گفت: "امروز شرایط به گونه‌ای است که محافظه‌کاران می‌گویند اگر حتی یک لیست هم در انتخابات بدهیم، حداکثر رایی که می‌توانیم بیاوریم 40 درصد است کل آراست."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)