رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۶

وزیر اطلاعات: موسویان جاسوس است

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، وزیر اطلاعات، در حاشیه جلسه‌ رای اعتماد مجلس به وزرای نفت و صنایع اتهام حسین موسویان، عضو تیم مذاکره‌کننده حسن روحانی، را جاسوسی اعلام کرد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینكه پرونده حسین موسویان هم اكنون در دست قوه قضائیه است، گفت: "اتهام ایشان ارائه اطلاعات بر خلاف مصالح و امنیت كشور به افراد بیگانه از جمله سفارت انگلستان بوده كه از همان روز اول به ایشان تفهیم شد و این اتهام از نظر وزارت اطلاعات اثبات شده است."

mousavian009.jpg

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینكه رییس جمهور ی اعلام كرده به قاضی پرونده "جاسوس هسته‌ای" فشارهایی آورده‌اند، نظر شما در این باره چیست؟ با تائید این مسئله گفت: "با قاضی پرونده تماس گرفته شده و تقاضاهایی هم از وی شده است."

حسین موسویان، اردیبهشت ماه امسال دستگیر شد و برای مدتی در بازداشت به سر برد.


درهمین حال حسین موسویان دوشنبه این هفته پس از ماه‌ها در یک نشست رسمی مجمع تشخیص مصلحت در کنار هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی حضور یافت.

حضور موسویان در این مراسم در حالی بود که همزمان، احمدی‌نژاد طی سخنانی در دانشگاه علم و صنعت مراتب نارضایتی خود را از احتمال تبرئه وی از سوی دادگاه اعلام کرد.

محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت گفت: "بعد از اینکه یک نفر را به دلیل جاسوسی در این زمینه دستگیر کردیم از آن زمان قاضی را آنچنان تحت فشار سنگین گذاشته‌اند تا جاسوس را تبرئه کند."