تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دادگاه عالی اسراییل قطع انرژی غزه را تایید کرد

روز جمعه، دادگاه عالی اسراییل تصمیم دولت این کشور برای تقلیل انتقال سوخت به غزه را به قصد ناکارا کردن حکومت حماس بر این منطقه تایید کرد، اما دستور داد که قطع برق این منطقه با تاخیر صورت پذیرد.

تصمیم دادگاه عالی اسراییل به دنبال دادخواست 10 گروه حقوق بشر اسراییلی و فلسطینی صورت گرفت که اقدام دولت اسراییل برای محدود کردن انتقال برق و سوخت به غزه را نوعی تنبیه دست‌جمعی خوانده‌اند که می‌تواند شهروندان غیر نظامی را به خطر بیاندازد.

دادگاه عالی اسراییل دادخواست این گروهها را نپذیرفته و گفته است که اقدام دولت اسراییل کمک‌های انسان‌دوستانه را به خطر نمی‌اندازد.

اسراییل – که معبر گذر سوخت به غزه است– از 28 اکتبر انتقال سوخت به این منطقه را "در پاسخ به ادامه شلیک موشک از غزه به اسراییل"، محدود کرده است و در حال حاضر بيش از 70 درصد جایگاههای بنزین فاقد سوخت هستند.

دولت اسراییل همچنین گفته است که محدودیت انتقال الکتریسیته را از شنبه، فردا، آغاز خواهد کرد. دادگاه عالی اسراییل در پی دادخواست گروههای حقوق بشری، در مورد محدودیت انتقال برق به دولت این کشور دستور داده است که "قویاً مراعات وضعیت انسان‌دوستانه در غزه را بکند."

نظرهای خوانندگان

بیچاره مردم فلسطین که قربانی سیاستهای یک مشت خودخواه در ایران و یک مشت فلسطینی ِ خشونت طلب در آنجا شده اند .

-- سعید ، Dec 1, 2007 در ساعت 02:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)