تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بن لادن: اروپاییان از افغانستان بروند

اسامه بن‌لادن رهبر القاعده روز پنجشنبه در نوار صوتی‌ای که از او در شبکه الجزیره پخش شد، از اروپاییان خواست که به همکاری نظامی با ایالات متحده در افغانستان پایان دهند و از این کشور خارج شوند. بن‌لادن در عین حال بار دیگر تاکید کرد که او به تنهایی واقعه 11 سپتامبر را هدایت کرده است.

بن‌لادن در این نوار، که آن را پیغامی به مردم اروپا خوانده، گفته است که ایالات متحده حتی با دانستن این که افغان‌ها نقشی در حمله 11 سپتامبر نداشتند، "بر اشغال افغانستان اصرار ورزید... و اروپاییان هم به دنبال آن رفتند."

بن لادن خطاب به مردم اروپا گفته است "به نفع شما است که جلوی سیاستمدارانتان را که گوسفندوار به دنبال کاخ سفید می‌روند بگیرید و قویاً برای پایان دادن به بدی‌هایی که در حق مستضعفان می‌کنند بکوشید."

او بار دیگر در این نوار گفته است که "حقیقت آن است که چنان‌که پیش از این هم گفته بودم واقعه منهتن انتقامی کشتار هم کیشان لبنانی و فلسطینی ما به دست اتحاد آمریکایی- اسراییلی بود و من مسئول آن واقعه بودم."

شبکه الجزیره که این نوار را پخش کرده، گفته است نوار یاد شده در میان گروه‌هایی از بنیادگرایان مسلمان دست به دست می‌شود و تاریخ دقیق ضبط آن معلوم نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)