تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پوتین: به من رای دهید، یا منتظر تجزیه باشید

ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه پنجشنبه در سخنرانی خود از تلویزیون دولتی روسیه به مردم این کشور گفت که در انتخابات پارلمانی این کشور که روز یکشنبه برگزار می‌شود یا به نفع طرفداران او رای دهند یا منتظر "تجزیه" این کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین به رای دهندگان روس تاکید کرد که به حزب طرفدار او، حزب روسیه واحد، رای دهند، و به آن‌ها هشدار داد که اپوزیسیون لیبرال او که در روسیه پس از 1991 (فروپاشی اتحاد شوروی)، حاکم بودند می‌خواهند "دورانِ حقارت، وابستگی، و تجزیه را برگردانند."

پوتین به رای دهندگان گفت "ما نباید به کسانی که می خواهند مسیر پیشرفت روسیه را تغییردهند و منحرف کنند اجازه دهیم بار دیگر به قدرت برگردند."

هشدار پوتین در حالی است که بنابر پیش‌بینی‌ها حزب روسیه واحد، طرفدار پوتین، خواهد توانست نزدیک دو سوم کرسی‌های پارلمان را تصاحب کند، در حالی که احزاب کوچک لیبرال بعید است که حتی بتوانند یک صندلی هم در پارلمان داشته باشند.

در عین حال پوتین خود سرلیست انتخاباتی حزب روسیه واحد است؛ آن هم در شرایطی که رییس جمهور براساس قوانین روسیه نمی‌تواند عضو پارلمان هم باشد.

در حالی که ناظران سیاسی در انتظار شنیدن جمله‌ای مبنی بر تایید کناره‌گیری سال آینده پوتین از ریاست جمهوری بودند، تنها چیزی که پوتین درباره ریاست جمهوری آینده گفت این بود که "نتایج انتخابات پارلمان به طور قطع فضای انتخابات آینده ریاست جمهوری را روشن خواهد کرد."

قانون اساسی روسیه، برگزیده شدن یک فرد را در سه دوره متوالی به ریاست جمهوری این کشور ممنوع کرده است و پوتین تا به حال در دو دوره متوالی رییس جمهور روسیه بوده است.

در حال حاضر مخالفان پوتین از سوی او و طرفدارانش زیر فشار هستند. کاسپارف که یکی از مخالفان سرسخت پوتین است، اخیراً در آستانه انتخابات بار دیگر چند روز را در زندان گذرانده است. همچنین پلیس روسیه نزدیک به 25 میلیون از اوراق تبلیغات انتخاباتی حزب نیکیتا بلیخ از مخالفان لیبرال پوتین را در سراسر روسیه ضبط کرده است.

نظرهای خوانندگان

کاسپاروف در تظاهرات غیر مجاز شرکت کرده بود

-- اراتا ، Nov 29, 2007 در ساعت 06:36 PM

هرگز بردگی خود خواسته و برده داری سیاسی از ملتها در جهان رخت بر نخواهد بست !.
داوید.

-- Daveed ، Nov 30, 2007 در ساعت 06:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)