تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مجازات پليس های شکنجه گر در مصر

دادگاهی در مصر چهار مامور پليس، از جمله يک سروان و يک مامور لباس شخصی را به خاطر شکنجه يک مرد هنگام بازجويی که منجر به مرگ او شد، روانه زندان کرده است.

افسر پلیس و دو مجرم ديگر به هفت سال زندان محکوم شدند. مامور چهارم به سه سال حبس محکوم شد.

اين چهار نفر برای به دست آوردن اطلاعات در باره محل اختفاء يک مظنون در زمينه قاچاق مواد مخدر، سر برادر او را به کرات به ديوار کوبيدند که به مرگ او انجاميد. اين حادثه در ماه ژوئيه تظاهرات اعتراضی مردم محلی را برانگيخته بود.

گفته می شود که در بازداشتگاه های مصر شکنجه متهمان از موارد نادر نيست. به گفته ناظران، مورد اخير بيانگر انزجار فزاينده در برابر اين نوع برخورد با متهمان است.

در اوايل ماه نوامبر، دو افسر پليس به خاطر آزار جنسی يک مرد با چوب در يک ايستگاه پليس در شهر قاهره برای سه سال روانه زندان شدند. دو روز پس از آن مقامات گفتند که يک مرد ديگر بر اثر زخم های وارده بر بدنش در جريان بازجويی پليس جان داده است.

نظرهای خوانندگان

علت این سختگیریها پخش شدن فیلم خشونت های پلیس روی اینترنت و در پی آن اعتراض مردم مصر و سایر کشورهای جهان بود. حکم این دادگاه نشان میدهد دولت مصر تصمیم به اصلاح نیروهای فاسد پلیس گرفته است.
در کشور ما پلیسی را که قالیباف و خاتمی اصلاح کرده بودند با سرعت عجیبی در حال عقبگرد است برای رسانه ها هم وضعیت سیاسی و پرونده موسویان مهمتر از شکنجه های علنی پلیس شده است.
باعث تاسف است.

-- rezar ، Nov 29, 2007 در ساعت 10:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)