تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دولت خبرهای خود را سانسور می‌کند

در روز سوم آذر ماه چند وب سایت نزدیک به دولت دو خبر را در مورد مذاکره تلفنی احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، با روسای جمهور سوریه و پادشاه عربستان سعودی منتشر کردند.

دفتر ریاست جمهوری تاکید کرده بود که روسای جمهور ایران و سوریه در تماس تلفنی با یکدیگر، تصریح کردند که "فقط نمایندگان واقعی ملت فلسطین می توانند راجع به مسئله فلسطین تصمیم گیری كنند و اجلاس هایی نظیر "آناپولیس" از قبل محكوم به شكست است."

ساعتی بعد از اعلام این خبر، سوریه گفت که نمایندگان این کشور در اجلاس آناپولیس شرکت می‌کنند. با فاصله اندکی از اعلام این خبر، وب سایت‌های منتشر کننده خبر مذاکره تلفنی روسای جمهور به دستور دفتر ریاست جمهوری خبر این گفتگو را حذف کردند.

از طرف دیگر، خبرگزاری مهر نیز از مذاکره تلفنی محمود احمدی‌نژاد با پادشاه عربستان سعودی خبر داد. در همان روز گفته شد که در این گفتگوی تلفنی ملک عبدالله تصریح کرده است که: "ما هرگز اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم و از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می کنیم."

ساعاتی بعد این خبر نیز به سرنوشت خبر قبلی دچار شد، خبر گفتگوی ریاست جمهوری ایران و پادشاه عربستان از خبرگزاری ها حذف شد و خبر دیگری جایگزین آن شد، در این خبر به نقل از احمدی‌نژاد با بیان اینکه کاش نام عربستان در زمره شرکت کنندگان در کنفرانس آناپولیس ثبت نمی شد ، تاکید شده بود: "کشورهای عربی باید مراقب توطئه‌ها و فریبکاری دشمن صهیونیستی باشند."

برخی منابع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری ایران می گویند، تکرار چنین خبرهایی که پیش از این نیز سابقه داشته است، نشانگر این است که دفتر ریاست جمهوری معمولا برداشت خود را از مذاکرات تلفنی رییس جمهوری ایران با رهبران کشورهای دیگر به عنوان نظر آنان در اختیار منابع خبری نزدیک به دولت قرار می دهند، خبرهایی که با فاصله ای اندک یا تکذیب می شود، یا اقدامی متفاوت با نظر گفته شده صورت می گیرد.

نظرهای خوانندگان

paraghraph akhar mohem hast

-- بدون نام ، Nov 27, 2007 در ساعت 10:47 PM

فكر نكنم اين جماعت اينقدر باهوش باشند كه اينگونه از رسانه ها استفاده كنند اين موارد مثل ديگر موارد مملكت داريشان از ندانم كاري است.البته مديريتهاي متملق در خبر گذاريها رضايت دولت(سپاه وبسيج) را بر هر چيز ترجيح مي دهند و اصولا در اين امر بسيار متخصصند

-- بدون نام ، Nov 27, 2007 در ساعت 10:47 PM

یاد عملکرد وزارت حقیقت در 1984 افتادم

-- طاها بذري ، Nov 28, 2007 در ساعت 10:47 PM

harche mardom kamtar bedanand bray anha behtar ast

-- بدون نام ، Dec 1, 2007 در ساعت 10:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)