تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض بيش از هزار نفر به بازداشت مريم حسين‌خواه

بیش از هزار تن از فعالان حقوق برابر در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت مریم حسین‌خواه اعتراض کردند.

روز 26 آبان ماه مریم حسین خواه، در پی احضاریه‌ای کتبی پس از حضور در دادگاه انقلاب بازداشت و به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "اگر مسئوليت و گزندی از فعاليت های قانونی و خبررسانی شفاف و انتشار مکتوبات و مقالات در سايت "تغيير برای برابری" يا سايت "زنستان" متوجه هر يک از کنشگران اين جنبش باشد قطعا بر دوش تک تک ما امضاء کنندگان اين نامه که خود را متعلق به جنبش حقوق برابر و مدافع آن می دانيم، قرار دارد. همه ما مدافعان و فعالان جنبش حقوق برابر، همچون مريم حسين خواه، گزارشگر درد و رنج زنان کشورمان هستيم، همه ما می نويسيم و به نظام حقوقی ناعادلانه کنونی، معترضیم. ما نيز با انعکاس رنج و درد جامعه زنان و مکتوب نمودن روند فعاليت های مسالمت آميز و مصلحانه خود در سايت ها، وبلاگ ها و روزنامه‌های مختلف از جمله تغيير برای برابری و زنستان، با مريم حسين خواه شريکيم از اين رو همه سايت‌هايی که از حقوق برابر می نويسند را متعلق به خود می‌دانيم و بی‌شک اين سايت‌ها نه از آن يک فرد (مريم حسين خواه) و نه از آن هيچ يک از فعالان جنبش حقوق برابر (به تنهايی) نيست بلکه متعلق به همگی کسانی است که در آن قلم می‌زنند و اعتراض خود را نسبت به قوانين تبعيض آميز فرياد می کنند. بنابراين، همگی ما مسئول همه آنچه در اين سايت‌ها و در دفاع از حقوق زنان انتشار می يابد، هستيم."

این بیانیه می‌افزاید: "ما امضا کنندگان اين بيانيه در جهت انعکاس درد و رنج زنان و به منظور اصلاح قوانين تبعيض‌آميزی همچون تعدد زوجات، ديه نابرابر، افزايش سن مسئوليت کيفری دختران و... مانند مريم حسين خواه در راه احقاق حقوق زنان و بهبود زندگی آنان سعی می کنيم آموزه‌های خود را از زنانی که دچار معضلات ناشی از وجود اين قوانين تبعيض آميز شده‌اند در سايت‌های زنانه و روزنامه‌ها و مجلات مکتوب و منعکس سازيم."

امضءکنند گان در ادامه آورده‌اند: "همه ما همچون مريم حسين خواه در مقابل احقاق حقوق شهروندی زنان هموطنمان، خود را مسئول می دانيم و از اين رو دست به قلم می‌بريم و مشکلات را منعکس می سازيم و آن که اکنون در زندان بسر می‌برد خواهر ماست که بی گناه و به جرمی به زندان برده شده که همه ما هر روز و هر ساعت انجام می‌دهيم. ما مسئوليم و مانند مريم حسين خواه نگران شرايط دردناک و اسف بار زنان کشورمان هستيم از اين رو می نويسيم، گزارش می دهيم و برای حساس کردن افکار عمومی جامعه مان به معضلات زنان، اخبار تهيه می کنيم و اگر ظلمی به دختری در هر جای سرزمينمان روا شود به آن اعتراض خواهيم کرد. چون ما خود را مسئول و دلسوز شهر و کشوری می دانيم که در آن زندگی می کنيم حتی اگر زن باشيم و نظام حقوقی کشورمان حقوق زنان را نيمی از حقوق شهروندان مرد به حساب آورد."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)