تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"ارتش لبنان به روی هواپیماهای اسراییلی آتش گشود"

آسوشیتد پرس به نقل از مقامات لبنانی گزارش می‌دهد که روز پنجشنبه ارتش لبنان به روی هواپیماهای اسراییلی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند، آتش گشوده‌ است.

هواپیماهای نظامی اسراییل به طور متناوب به آسمان لبنان تجاوز می‌کنند که این امر باعث اعتراض سازمان ملل و نیروهای پاسدار صلح شده است. در چند مورد نیز نیروهای فرانسوی و آلمانی مستقر در لبنان در آستانه آتش به هواپیماهای اسراییلی قرار گرفته‌اند. اسراییل می‌گوید پروازهای شناسایی بر فراز لبنان انجام می‌دهد.

این برای نخستین بار است که پس از پایان جنگ 33 روزه حزب الله و اسراییل، ارتش لبنان به روی هواپیماهای اسراییلی آتش می‌گشاید.

به گفته یک مقام امنیتی لبنان، ارتش لبنان با مسلسل و ضدهوایی سبک که بر روی خوددروهای زرهی مستقر بوده به دو هواپیمای جنگی در شرق شهر مرجعیون آتش گشوده است.

برپایه این گزارش یک مقام ارشد ارتش لبنان نیز "رویارویی" با هواپیماهای اسراییلی را تایید کرده است. اسراییل در مورد این گزارش هیچگونه اظهار نظری نکرده است.

استقرار 15 هزار نیروی ارتش لبنان به همراه 13 هزار نیروی پاسدار صلح در مرز اسراییل، تاکنون نتوانسته است از نقض حریم هوایی این کشور جلوگیری کند.

نظرهای خوانندگان

Moshkel Injast!!! Amrika o Israel be khod haghe tajavoz dar keshvarhaye digar ra midahand. In jarianat baesse efratigarihayi az ghabile ben laden o ahmadinejad mishavad. Ta vaghti moshkele felestin hal nashavad ma bayad montazere efratigarihaye bishtari bashim

-- NAm ، Nov 26, 2007 در ساعت 02:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)