تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سوریه به آناپولیس می‌پیوندد

سوریه اعلام کرد به کنفرانس آناپولیس، که ابتکار واشنگتن برای از سرگیری گفتگوهای صلح خاورمیانه است، خواهد پیوست.

جورج بوش، رییس‌جمهوری ایالات متحده پس از اعلام موضع سوریه گفت: "حضور گسترده دولت‌های منطقه و دیگر بازیگران عمده بین‌المللی در این کنفرانس نشانگر عزم جهانی برای مغتنم شمردن این فرصت برای پیشبرد آزادی و صلح در خاورمیانه است."

ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسراییل و محمود عباس رهبر فتح روز دوشنبه با جورج بوش در کاخ سفید دیدار خواهند کرد و سپس روز سه‌شنبه در کنفرانس آناپولیس واقع در مریلند شرکت می‌کنند.

پس از شکست بیل کلینتون در به نتیجه رساندن گفتگوهای صلح در هفت سال پیش، کنفرانس آناپولیس جدی‌ترین تلاش کاخ سفید برای زنده کردن روند صلح است.

بوش که دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ژانویه سال 2009 به پایان می‌رسد، گفت: "من شخصا همچنان به تحقق رویای خود درباره دو کشور دموکراتیک اسراییل و فلسطین متعهدم. " دو کشوری که به گفته رییس‌جمهوری ایالات متحده "درکنار هم با صلح و امنیت زندگی کنند."

با این حال همه طرف‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس گفته‌اند که از این نشست نباید انتظار زیادی داشت.

انتظار می‌رود بیش از 40 کشور، از جمله عربستان و سوریه که با اسراییل رابطه دیپلماتیک ندارند، در کنفرانس آناپولیس شرکت کنند.

در همین حال با وجودی که سوریه، متحد ایران، اعلام کرده است که در این کنفرانس شرکت می‌کند، ایران حضور در این کنفرانس را تقبیح کرده است.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران روز یکشنبه درباره آناپولیس گفت: "بدانند كسانی كه در آن‌جا جمع می‌شوند و امتیاز می‌دهند نامشان به نیكی در تاریخ ثبت نمی‌شود. توصیه می‌كنم و این اتمام حجت است. صحنه روشن است، حقایق مشخص است.به چه حقی می‌خواهید بروید آنجا و امتیاز بدهید؟ كدام صلح، این را ملت فلسطین وملت‌های منطقه نمی پذیرند."

نظرهای خوانندگان

Very bad news for the "petty cruel dictator" in Tehran!

-- بدون نام ، Nov 26, 2007 در ساعت 01:50 PM

Salam! Bayad be in regime Iran goft, Shoma Molayan kase daghtar az ashid! Ya inke bad azinke inha solh kardand, lotfan polha ra kharje melate Iran konid.

-- Ali Shirazi ، Nov 26, 2007 در ساعت 01:50 PM

you mean minneapolis, right?

-- majid ، Nov 26, 2007 در ساعت 01:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)