تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سرپرست ایسنا برکنار شد

میرمحمد حسن‌زاده سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از سمت خود برکنار و به جای وی جمال رحیمیان منصوب شد.

به گزارش ایسنا، حكم سرپرستی رحیمیان از سوی حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی به وی ابلاغ شده است.

برپایه این گزارش، انتصاب سرپرست جدید خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) براساس مصوبه هیات مدیره این خبرگزاری در جلسه مورخ اول آذر 86 صورت گرفته است.

در بخشی از این مصوبه آمده است که "راهنمای عمل" این خبرگزاری "توسط هیات مدیره" ایسنا ابلاغ می‌شود.

جمال رحیمیان متولد 1347 و فارغ‌التحصیل كارشناسی وكارشناسی ارشد از دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. وی مدت 10 سال با جهاد دانشگاهی همكاری داشته و هم‌اكنون عضو هیات علمی و مدرس حقوق است و پیش از این نیز معاون فرهنگی این نهاد در واحد تهران بوده است. رحیمیان در شورای مركزی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و سازمان انتشارات این نهاد عضویت دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران در سال 1378 مجوز فعالیت خود را دریافت و از همان سال به سرپرستی ابوالفضل فاتح فعالیت خود را آغاز كرد.

در همین حال محمد علی ابطحی، رییس دفتر محمد خاتمی رییس‌جمهوری پیشین ایران، تغییر و تحول در ایسنا را در راستای برخورد با رسانه‌های منتقد دولت ارزیابی کرده و نوشته است: "ایسنا... به زودی و به سرعت از رقیب رسمی و دولتی خود ایرنا، با امکانات بسیار فراوانی که دارد، پیشی گرفت و مرجع اصلی‌تری برای نقل خبر شد. ... (ایسنا) باید تغییر مدیریت یابد و احتمالاً کادر فعالش اخراج گردند. زیرا برای آنها مهم نیست که این رسانه‌ها از اوج سقوط می کند، مهم آن است که مخالفان و منتقدان دولت هیچ روزنه‌ای برای انتقال پیامشان را نداشته باشند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)