تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارش‌های نگران‌کننده از وضعیت دانشجویان زندانی امیرکبیر

خبرنامه امیر کبیر در گزارشی که از زندان اوین درباره سه دانشجوی زندانی این دانشگاه منتشر کرده از وخامت حال آنها به دلیل "ضرب و شتم" توسط ماموران زندان خبر داده است.

در گزارش این خبرنامه آمده است: "در روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه، مسئولین اندرزگاه ۸ زندان اوین، محلی که سه دانشجوی شکنجه شده در آن نگهداری می‌شوند، به احمد قصابان اطلاع دادند که برای انتقال به اندرزگاه ۷ آماده باشد. احمد قصابان در حالی که وسایل خود را جمع کرده بود و آماده انتقال به اندرزگاه ۷ بود به دفتر بزرگ نیا، رییس اندرزگاه ۸، رفت تا در مورد این جا به جایی و جدا کردن بی دلیل سه دانشجوی زندانی با مسئول اندرزگاه ۸ گفتگو کند" مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: "مجید توکلی، دیگر دانشجوی در بند، که بخشی از وسایل شخصی احمد قصابان را برای او برده بود،...[ نیز] به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت."

در ادامه این گزارش آمده است: "در نهایت مجید توکلی و احمد قصابان که در اثر این حمله به شدت آسیب دیده بودند به هواخوری افسر نگهبانی منتقل شدند. احمد قصابان به سالن ۱ اندرزگاه ۷ منتقل شد و مجید توکلی به اندرزگاه ۸ بازگشت. پس از گذشت چند ساعت از این غائله، شدت ضرب و شتم این دو دانشجو به حدی بود که نمی‌توانستند با خانواده خود صحبت کنند. هنگام مراجعه این دانشجویان به بند لباس های آنها پاره و خون آلود بود و عینک احمد قصابان در این درگیری شکسته شد. در حالی که روز ملاقات زندانیان اندرزگاه ۸، چهارشنبه های هر هفته است، حمله و ضرب و شتم دانشجویان عصر چهارشنبه انجام شد که تا هفته آینده که خانواده دانشجویان بار دیگر با آن ها ملاقات خواهند کرد، آثار ضرب و شتم آن ها در فاصله یک هفته ای بهبود یابد."

خبرنامه امیر کبیر همچنین از ضرب و شتم شدید علی عزیزی، یکی از دانشجویانی که هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین، نگه داری می شود، خبر داده است.

این خبرنامه همچنین در مصاحبه ای با علی توکلی برادر مجید توکلی از آخرین وضعیت دانشجویان زندانی سئوالاتی کرده است.

علی توکلی در باره برادرش می گوید: "طی تماسی که دیشب مجید با منزل گرفت وقتی جریان را از او پرسیدیم گفت که گونه‌ام شکسته از ناحیه گردن و قفسه سینه به شدت احساس درد می کنم و همراه سرفه ام خون بالا می آورم و چندین جای بدنم کبود شده است. مجید که به سختی می توانست صحبت کند و کلمات را بد ادا می کرد، گفت زبانم شکافته است."

وی می افزاید: "برادرم و احمد قصابان از همان ساعت اولی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند درخواست کردند که به بهداری زندان منتقل شوند ولی مسئولین زندان بهانه می آورند. می گویند آمبولانس نداریم که شما را به بهداری ببریم. مجید می‌گفت از چهارشنبه شب تا حالا هر کاری کردم نمی گذارند به بهداری بروم، نمی توانم غذا بخورم. فقط ظاهرا یک پزشک را به اندرزگاه ۸ آورده اند که مجید را فقط معاینه کرده و درمان خاصی انجام نداده است. یک نفر از حفاظت اطلاعات زندان اوین هم مجید و احمد را دیده است. این مامور به دانشجویان گفته که قرار بوده یکی از شما را به زندان رجایی شهر ببریم، یکی را به قزلحصار و یک نفرتان اوین باشد. حالا که همه تان را اینجا نگه داشتیم، حق اعتراض ندارید، وگرنه به سلول انفرادی منتقلتان می کنیم."

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، علی توکلی همچنین وضعیت خانواده خود را چنین توصیف می کند: "مادرم ۸ ماه است که مجید را ندیده است، خیلی بیتابی می کند، شب و روز اشک می ریزد و نگران حال مجید است. پدرم هم رسیدگی فوری مسئولین ذیربط را خواستار شده و گفتند با توجه به مشکلات پیش آمده درخواست داریم که آقای دادخواه، به عنوان وکیل مجید توکلی، طی امروز و فردا به دیدار مجید بروند و از نزدیک با مجید ملاقات کنند. زیرا حتی تماس مجید در رابطه با رسیدگی مسئولین و یا انتقال به بهداری نمی تواند اعتماد ما را جلب کند. چرا که زمانی که در بند ۲۰۹ مجید به شدت شکنجه می شد، او را وادار می کردند که بگوید همه چیز خوب است."

نظرهای خوانندگان

مرگ بر فاشیسم

-- x ، Nov 24, 2007 در ساعت 05:05 PM

مرگ بر تمام ما که سکوت کرده ایم

-- مریم ، Nov 25, 2007 در ساعت 05:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)