تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بوتو به حزب مردم: برای انتخابات فعالیت کنید

در آخرین تحولات روز پنجشنبه، بی‌نظیر بوتو به اعضای حزب مردم پاکستان گفت که فعالیت برای شرکت در کارزار انتخاباتی را آغاز کنند. بوتو در عین حال گفته است که حزب او هنوز هم ممکن است انتخابات را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بوتو به فعالان حزبش گفته است که تا پیش از سرآمدن مهلت ثبت‌نام در انتخابات در دوشنبه آینده، و به‌رغم برقرار بودن حالت فوق‌العاده برگه‌های ثبت‌نام را پر کنند.

برخی از صاحب‌نظران اظهارات بوتو را پس از تهدید حزب نواز شریف و برخی دیگر از احزاب کوچک‌تر به تحریم انتخابات، نشانه‌ای از شکاف در میان مخالفان مشرف برای وارد آوردن فشار بر او می‌دانند. بسیاری از تحلیل‌گران از آغاز ورود بوتو به پاکستان منتظر ایجاد نوعی ائتلاف میان او و مشرف به‌عنوان متحدان اصلی آمریکا در پاکستان بودند.

بو تو روز پنجشنبه گفته است که "ما برگه‌های ثبت‌نام را معترضانه پر خواهیم کرد." او که در مقر خود در کراچی سخن می‌گفت، گفته است که "نخواهیم گذاشت مخالف ما [مشرف] انتخابات را آرام بگذراند."

با وجود این بوتو نسبت به برگزاری انتخابات فرمایشی و دروغین از سوی دولت مشرف هشدار داده و گفته است که حزب او ممکن است انتخابات را تحریک کند.

در همین حال آن شاخه از حزب مسلم لیگ که تحت رهبری نواز شریف است، گفته که انتخابات را به دلیل برقراری شرایط فوق‌العاده تحریم خواهد کرد.

این تحولات در شرایطی رقم می‌خورد که 11 حزب مخالف مشرف قرار است روز شنبه آینده برای رسیدن به تصمیم درباره تحریم انتخابات با یکدیگر مذاکره کنند.

در همین زمینه فرحت‌الله بابر سخنگوی حزب مردم پاکستان گفته است که این حزب تصمیم نهایی درباره تحریم انتخابات را پس از به نتیجه رسیدن با دیگر احزاب خواهد گرفت.

مشرف در برابر تحریم انتخابات از سوی مخالفان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)