تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حسن روحانی: سر را می‌برند، بعد محاکمه می‌کنند

حسن روحانی که گفته می شود برای قرار گرفتن در سر لیست گروه های اصلاح طلب در انتخابات مجلس هشتم آماده می شود در سخنانی درباره معاونش در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی و نیز شرکت در انتخابات سخن گفت.

به گزارش ایسنا، وی درباره سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر مجرم ‌بودن موسویان، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: "تنها دادگاه صالح است که می‌تواند بگوید فردی مجرم است یا خیر."

حسن روحانی در حاشیه اولین همایش صنعت‌گران جوان در جمع خبرنگاران افزود: "مجرم‌خواندن افراد پیش از اثبات در دادگاه، خود تخلف است، زیرا طبق قانون اساسی تمام افراد از تمام اتهامات مبرا هستند، مگر این که دادگاه صالحه، آن‌ها را به آن اتهام محکوم کند."

وی گفت: "ما هم اکنون منتظریم ببینیم قوه قضاییه درباره آقای موسویان چه می‌گوید ."

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: "‌وزارت اطلاعات مانند پلیس و کلانتری است. آیا کلانتری می تواند بگوید جرم فلان فرد محرز است؟ یک مرجع در کشور ماست که می‌تواند بگوید جرم محرز است و آن قوه قضاییه است و مخصوصا قوه مجریه نمی‌تواند در این امر وارد شود."

از روحانی پرسیده شد "گفته شده اسامی کسانی که سنگ‌اندازی و جاسوسی کرده‌اند اعلام می‌شود، آیا این امر به نفع کشور است؟" که وی پاسخ داد: "لیست را اعلام کنند، چرا اعلام نمی‌کنند؟ اشکال این است که ما حرف‌های کلی می‌زنیم. هرکس هر نظر و مشکلی دارد باید بگوید."

روحانی افزود: "‌اگر کسی در کشور سنگ‌اندازی می‌کند مرجع رسیدگی آن کیست؟ باید پرونده را به دستگاه قضایی بدهند که بررسی کند و سپس اعلام کنند. دستگاه مجری حق ندارد کسی را متهم کند. اگر مدرکی دارند باید به قوه قضاییه بدهند تا پس از بررسی اعلام کنند؛ ولی ما سر را می‌بریم، بعد محاکمه می‌کنیم."

وی در پاسخ به این پرسش که" آیا درا نتخابات مجلس هشتم شرکت می‌کنید"، نیز گفت: "من هنوز هیچ تصمیمی برای شرکت نگرفته‌ام."

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدارهای خود با گروه‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نیز گفت: "‌با برخی گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دیداری داشته‌ایم و صحبت‌هایی نیز کرده‌ایم."

نظرهای خوانندگان

روحانی که گفته می شود برای قرار گرفتن در سر لیست گروه های اصلاح طلب در انتخابات مجلس هشتم آماده می شود
!!!!WHAT??????????
eslah talaban divaneh shodan!!!!!

-- بدون نام ، Nov 21, 2007 در ساعت 11:06 PM

خوب است كسي اعتراض مي كند ولي اي كاش فقط اعتراض ها در حيطه هم كيشان نبود واز حقوق انساني ديگران هم سخني به ميان مي اوردند

-- فرزند ايران زمين ، Nov 21, 2007 در ساعت 11:06 PM

dorood azizan mekhastam arz konam aghay rohany tazeh motvajay in mozo shodan 28saleh ke sar ro meboran bad ham mohakmeh nmekonan.bedrood azizan.

-- arash irany ، Nov 22, 2007 در ساعت 11:06 PM

در رابطه با خودی ها مهربون میشن.انقد بی گناه طی این سالها محکوم به اعدام شدند .کسی ککش هم نگزید

-- مهین ، Nov 23, 2007 در ساعت 11:06 PM

ايشان و همه مديران فعلي بايد تفاوت بين ادعا و اقرار و شهادت را بدانند كه معلوم است هيچ يك را نمي دانند . اقاي الهام كه خود حقوق خوانده است فقط ادعا مي كند و ان را اثبات شده مي داند

-- بدون نام ، Nov 24, 2007 در ساعت 11:06 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)