تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سحابی: حمله آمریکا از حمله مغول شدیدتر است

در مراسمی که روز دوشنبه به مناسبت فراخوان تشکیل "شورای ملی صلح" در تهران برگزار شد، عزت‌الله سحابی، از فعالان ملی – مذهبی نیز حضور یافت و برای حضار سخنرانی کرد.

عزت الله سحابی با بیان این که در فضای جهانی، ناقوس جنگ نواخته می‌شود، گفت: "اقدامات جناح راست افراطی و منازعه جویی داخلی نیز در تحریک این فضای جهانی و مخصوصاً تحریک دولت آمریکا مشهود است."

عزت الله سحابی مسئله موجودیت ملت و کشور ایران را در این مقطع مهم ارزیابی کرد و گفت: "هر ایرانی وطن دوست فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و عقیدتی دلش به تپش در می آید که آینده چه خواهد شد."

سحابی همچنین گفت در صورت وقوع جنگ "فشارها بر نیروهای داخلی افزایش می‌یابد. عزت الله سحابی با اشاره به سخنان مسئولان ایرانی که موضوع جنگ آمریکا علیه ایران را یک جنگ روانی و تبلیغاتی می‌دانند، گفت : "دولت آمریکا که داعیه رهبری جهان را دارد و منافع امنیتی خود را گسترش داده است این همه هزینه را برای چه انجام می دهد؟"

او با طرح این موضوع که "اگر دولت آمریکا امتیازات اساسی از دولت ایران نگیرد این جنگ را متوقف نخواهد کرد"، گفت: "اگر حمله نظامی صورت نگیرد تحریم‌های احتمالی توان اقتصادی و به تبع آن مسائل حیاتی و دفاعی را بشدت تحت مخاطره قرار می دهد. "

این فعال ملی- مذهبی در سخنان خود حمله‌ احتمالی ایالات‌متحده را از حمله مغول شدیدتر ارزیابی کرد؛ چراکه به گفته وی " در حمله مغول تجزیه ایران اتفاق نیفتاد ولی امروز در برابر خطر تجزیه قرار داریم ."

سحابی در ادامه بر لزوم یک حرکت همه جانبه فراگیر بدون توجه به تفاوت‌ها وتمایزها تاکید کرد تا اشاعه آن به یک حرکت جهانی تبدیل شود.

نظرهای خوانندگان

قابل توجه ملي مذهبي ها ، شما خودتان اين هيئت حاكمه را مستقر نموديد و هر اتفاقي بيافتد در آن جنايت نقش داريد.

-- آريا مهربان ، Nov 20, 2007 در ساعت 12:52 PM

نه آقای آریا مهربان، خودتان را نگران جنگ نکنید که مملکت در امن و امان است. حرف خطر حمله و ناقوس جنگ فقط بخشی از همان جنگ روانی یی است که علیه مملکت راه افتاده است. آمریکا با این جنگ روانی می خواهد رعب و وحشت در دل مردم بیندازد تا از این طریق جدایی و تفرقه و بدبینی ایجاد کند و مردم را به بی اعتمادی به دولت و فشار بر آن وادارد. این تلاش آمریکا، که به دنبال شکستهای مفتضحانه اش در خاورمیانه و پروندۀ هسته ای ایران صورت می گیرد، از مدتها پیش افشا شده است و حالا دارد بیشتر و بهتر خودش را نشان می دهد. شما فقط توجه کنید که عبارتی مثل «حمله ای شدیدتر از حملۀ مغول» چه رعبی ایجاد می کند! البته آقای سحابی این رعب را «تپش قلب» می نامد. من قبلاً به ایشان – در همین سایت- توصیه کرده ام که بهتر است مواظب سلامتی خودشان باشند، با خیال راحت استراحت کنند و ناظر پیروزیهای بعدی ایران باشند. شما هم هیچ نگرانی به خودتان راه ندهید و سعی کنید که اخبار ایران و جهان را همه جانبه و از تمام کانالهای خبری دنبال کنید.

-- منصور ، Nov 20, 2007 در ساعت 12:52 PM

به حرف گربه سیاهه بارون نمی آد
28 سال تحلیلهای غلط
پشت سرهم
چه جنگ بشه چه نشه
3-4 سال بیشتر از عمرتون باقی نمونده
برین این 2-3 سال آخر عمرتون رو توبه کنین

-- بدون نام ، Nov 20, 2007 در ساعت 12:52 PM

نظر بنده در مورد بقا یا عدم بقای جمهوری اسلامی و پرونده هسته ای این است که پس از تصویب قطعنامه سوم ( که قطعا تصویب خواهد شد ) در صورت عدم عقب نشینی ایران و عدم توقف غنی سازی که به احتمال زیاد این چنین خواهد بود ( و نظر بنده نیز موافق با ادامه حق ایران مبنی بر غنی سازی است )، امریکا و سه کشور پیشنهادهای پرجاذبه و امتیازهایی پربار در قبال توقف غنی سازی برای ایران خواهند داشت و درصورت عدم موافقت ایران که چنین خواهد بود، قطعنامه چهارم از طرف امریکا و سه کشور اروپایی ارائه خواهد شد که مطمئنا بوی حمله نظامی خواهد داد، که به احتمال زیاد این قطعنامه تصویب نخواهد شد و به موازات، امریکا سیاست چماق و هویج را ادامه خواهد داد در ادامه در صورت عدم عقب نشینی جمهوری اسلامی در این مرحله امریکا به تنهایی و یا به همراه سه کشور اروپایی به صورت کاملا غافلگیرانه به ایران حمله خواهد کرد که مطمئنا ایران از ماهها قبل آمادگی بالقوه رویارویی با چنین حمله ای را خواهد داشت؛ به محض حمله امریکا به ایران، هدف هایی در خارج از ایران مورد حمله از طرف جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت؛ پایگاههای نظامی امریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و قطر و موشکباران اسرائیل از طرف ایران و حزب الله. ایران و تاسیسات کلیدی آن خسارات سنگینی خواهند دید و جنگ به احتمال زیاد فرسایشی خواهد شد؛ در صورت سربلند بیرون آمدن جمهوری اسلامی از این جنگ، ایران تبدیل به قدرت اول منطقه خواهد شد و امریکا و دیگر شرکای اروپایی در چرخشی 180 درجه دست دوستی و همپیمانی به سوی ایران دراز خواهند کرد . ادامه روند مبهم خواهد بود

-- امین کیا ، Nov 20, 2007 در ساعت 12:52 PM

جناب آقاي آريا مهربان :

تو اول بگو با كيان دوستي

من آنگه بگويم كه تو كيستي

همه ما سر و ته يك كرباس بوديم , عزيز
نبش قبر نكن كه اگر چپ بودي مقصرتر بودي و اگر راست يا سلطنت طلب يا مذهبي باز مقصر تر

-- pldn ، Nov 20, 2007 در ساعت 12:52 PM

واقعا باعث تاسف است که خونه ما رو دزد برده و هنوز هموطنان هنگام نظر نوشتن دنبال سوسک زیر تخت هستند.

-- rezar ، Nov 20, 2007 در ساعت 12:52 PM

bayad Rafsanjani ra dodareh dar kate aval grar dad

-- بدون نام ، Nov 21, 2007 در ساعت 12:52 PM

روی صحبتم با بدون نام است. نوشته ای که این ها بروند دو سه سالی را که از عمرشان مانده توبه کنند. چرا توبه کنند؟! دو سه سال که بیشتر نمانده. بروند حال کنند!!...

-- با نام ، Nov 21, 2007 در ساعت 12:52 PM

باسلام! آقای سحابی بسيار هوشيارانه نوشته! زيرا حمله مغول با همه ی خشونتش نوعی شخم فرهنگی سياسی هم در ايران انجام داد که زيج های ادبی فرهنگی و علمی ای که پس از آن نوشته شد حاکی اين حکايت است! در حالی که حمله ی عرب به ايران با سر بريدن و ذبح اسلامی ايرانيان ، ايرانی و ايران را مورد تجاوز جنسی و فيزيکی و روحی قرار داد و با تحميل زبان و فرهنگ و دين خود به ايرانيان مرضی هزار و پانصد ساله را به خونشان وارد کرد. بنا بر اين از حمله مغول نترسيم!
شهربان
از تهران

-- شهربان از تهران ، Nov 21, 2007 در ساعت 12:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)