تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رمضان‌زاده: از جنگ می‌ترسیم

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت محمد خاتمی در مراسم پاسداشت دانشجویان دربند که توسط کمیته دانشجویی شاخه جوانان جبهه مشارکت منطقه اصفهان برگزار شد، بار دیگر نسبت به برخورد با دانشجویان اعتراض کرد و سیاست خارجی و داخلی دولت نهم را به باد انتقاد گرفت.

قائم‌مقام دبیرکل جبهه مشارکت گفت: "آیا فکری پشت آن است یا همه این اعمال از روی ندانم‌کاری انجام می‌دهند، هاله اسفندیاری که به اتهام جاسوسی و اقدام برای انقلاب مخملین دستگیر شده درتلویزیون هم اعترافاتش را پخش کرده‌اند با 100میلیون تومان وثیقه آزاد می‌شود ولی برای یک دانشجو حبس 5 ساله تعیین می‌کنند."

رمضان‌زاده افزود: "وقتی فردی که او را جاسوس می‌نامند با وثیقه 100میلیونی آزاد می‌کنند، چگونه برای یک دانشجو 5 سال حبس در نظر می‌گیرند؟ اصل اول آنها ترساندن است که سالهاست درپی آن هستند. آنها تئوری «النصربه الرعب» را اجرا می‌کنند. اصل دوم مسئله سازی و انحراف افکارعمومی است، کشور را درآستانه جنگ قرار داده‌اند و سعی دارند حواس ما را ازاین مسئله پرت کنند."

به گزارش نوروز، قائم‌مقام دبیرکل جبهه مشارکت درباره احتمال وقوع جنگ گفت: "در دانشگاه صنعتی اصفهان گفتم ما ازجنگ می‌ترسیم. دانشجویان بسیجی گفتند ترسویی؛ ولی این حقیقت است که ما یک بارجنگ را دیده‌ایم از تجربه دوباره آن می‌ترسیم."

سخنگوی دولت خاتمی گفت: "مشکل بعدی، ناکارآمدی وحشتناک مجموعه حاکمه فعلی است. تا آخر امسال درآمد آنها به 180 میلیارد دلار می‌رسد، 40میلیارد آن را درسال گذشته خرج کرده‌اند31 میلیارد دلار هم امسال خرج شده که البته آقای احمدی‌نژاد این عدد را30 میلیارد اعلام کرد اینها جمعا می‌شود 70 میلیارد دلار. پس 110میلیارد باقیمانده کجاست؟ من هفته پیش این سئوال رامطرح کردم آنها دو سه روز قبل جواب دادند که درخ زانه است. این مبلغ باید در صندوق ذخیره ارزی قراربگیرد که دولت فعلی آن را با 10میلیارد موجودی تحویل گرفت، این صندوق درحال حاضر9 میلیارد موجودی دارد. ما می‌پرسیم بقیه پول‌ها کجاست؟"

وی در اظهارنظری درخصوص قراردادهای بین‌المللی صدورگاز ایران گفت: "درمبحث قراردادهای گازی ناکارآمدی وحشتناکی را شاهد هستیم. در زمان آقای خاتمی قصد داشتیم قراردادی با امارات ببندیم که قطر از اول گفته بود اجازه نمی‌دهد به سرانجام برسد. بهانه‌شان هم قیمت پایین اعلام شده برای گاز ازطرف مابود. قراردادی هم درحال امضا با پاکستان بود که الحمدلله فعلا به‌هم خورده است و در نتیجه156 میلیارد دلاربه نفع این مردم شد. زیرا قیمت گاز در این قرارداد 156 میلیارد دلار با گازی که به ترکیه می‌دهیم، تفاوت داشت؛ اگراین عدد را ضرب در 1000کنید به رقم وحشتناکی خواهید رسید."

عبدالله رمضان‌زاده افزود: "قضیه اصلی ما ناکارآمدی دولت و مسئله فرعی تلاش برای آزادی دوستانمان است. آنها در تلاش هستند اصلاحات را رادیکال کنند، لذا به نقاط حساس ما فشاروارد می‌کنند، ولی برخورد منطقی ما دست آنها را بسته است. آنها به دنبال بهانه‌ای برای برخورد می‌گردند و مظلوم‌تر از دانشجویان پیدا نکرده‌اند ما باید به مفهوم صبردرآموزه‌های دینی‌مان رجوع کنیم."

رمضان‌زاده صبر را نه به معنای پذیرفتن بلکه به معنی "تحمل همراه با اعتراض" دانست و اعتراض شدید را حق قانونی اصلاح‌طلبان دانست.

رمضان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری هادی قابل پرداخت و گفت :"تمام سخنرانی‌های قابل را از سال 70 تابه حال جمع‌آوری کرده‌اند و می‌گویند در 16مورد صحبت‌های شما مشکل دارد و روی این حساب حکم به 3سال زندان داده‌اند. این رفتارها هیچ منطقی ندارد جز منطق «دایی‌ جان ناپلئون». و گرنه مگرممکن است آدمی این قدر بی‌عقل باشد که با شهروندانش اینگونه برخورد کند. بعد ازبازداشت آقای قابل تحلیل همه ما این بود که می‌خواهند گفتمان غالب جبهه مشارکت را رادیکال‌تر کنند، ولی کور خوانده بودند. برعکس ما با مراجع تقلید قم، سران اصولگرا و سایردوستان صحبت کردیم ودچار رادیکالیزم نشدیم، لذا نمی‌دانند حالا چه کنند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)