تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قربانی تجاوز درعربستان به حبس و شلاق محکوم شد

یک دادگاه عربستان سعودی دختری را که مورد تجاوز گروهی قرار گرفته بود به 200 ضربه شلاق و شش ماه حبس محکوم کرد. شش مرد مسلحی که به این دختر 19 ساله تجاوز کرده‌اند نیز به زندان محکوم شده‌اند.

این دختر 19 ساله در ابتدا از سوی دادگاه به دلیل آن که هنگامی که مورد تجاوز قرار گرفته در خودرو نامحرم قرار داشته، به 90 ضربه شلاق محکوم شده بود اما به دستور دیوان عالی، دادگاه در شهر قطیف تجدید شد و شمار ضربات شلاق به 200 ضربه افزایش پیدا کرد.

برپایه قوانین عربستان زن با مرد نامحرم نمی‌تواند "خلوت" کند. دادگاه "خلوت" را عامل تجاوز به این دختر برشمرده است.

عرب نیوز به نقل از یک مقام قوه قضاییه عربستان گزارش می‌دهد که افزایش مجازات به دلیل آن صورت گرفته است که این دختر با کشاندن مسئله به رسانه‌ها تلاش داشت بر رای دادگاه تاثیر بگذارد.

این تصمیم دادگاه اقلیت شیعه عربستان را خشمگین کرده است. دختری که به وی تجاوز شده شیعه و مردان از اهل سنت بوده‌اند.

همچنین پروانه وکالت عبدالرحمن اللاهم، وکیل این دختر نیز لغو شده است. این وکیل که یک فعال حقوق بشر نیز است، نسبت به مجازات موکلش اعتراض کرده بود و همچنین مجازات متجاوزان را سبک دانسته بود.

شش مرد متجاوز در حکم اولیه از یک تا پنج سال به زندان محکوم شده بودند. در دادگاه دوم حکم متجاوزان نیز تغییر کرد و به 2 تا 9 سال حبس افزایش پیدا کرد.

نظرهای خوانندگان

aghab mondegi ke shak o dom nadareh

-- Nasser ، Nov 19, 2007 در ساعت 02:15 PM

• احمدی نژاد: هیچ اختلافی با عربستان نداریم:
Midounim ke nadarid

-- nam ، Nov 19, 2007 در ساعت 02:15 PM

به مامان اون مفتی یا قاضی نکبتی که این حکم رو صادر کرد سلام برسونید و بگیپ ماشین همه در خدمتشان است!

-- بدون نام ، Nov 19, 2007 در ساعت 02:15 PM

جالبه فکر کردم فقط تو ایران خلوت کردن جرم حساب میشه،بیایند مردم دنیا دین برتر را نظاره کنند....کیست که حاضر شود از مسحیت یا زردشتی بودنش بگذرد و به اسلام گراید؟ که چه بشود؟ چه عایدش می شود؟ چه ندارد که می خواهد با اسلام بیابد؟ واقعا که نمی دانم چه بگویم؟ لطفا اگر کسی کتابهای "بازشناسی قرآن" و "الله و اکبر" از دکتر روشنگر را نخوانده،حتما بخواند.

-- مهراد ، Nov 19, 2007 در ساعت 02:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)