تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"محافظان نمایندگان افغانستان بیش از بمبگذار آدم کشته‌اند"

برپایه گزارشی که سازمان ملل از حادثه پل خمری در ولایت بغلان در شمال افغانستان منتشر کرده است، در حدود دو سوم از قربانیان به دست محافظان هراسان نمایندگان پارلمان کشته یا زخمی شده‌اند.

این در حالی است که وزارت کشور افغانستان پیش از این اعلام کرده بود تنها "شمار اندکی" با رگبار محافظان کشته یا زخمی شدند.

روز ششم نوامبر (پانزدهم آبان)امسال در پی یک حمله انتحاری که هنگام بازدید هیات پارلمانی افغانستان از یک کارخانه شکر در پل خمری به وقوع پیوست 77 نفر کشته و 100 نفر زخمی شدند.


یکی از مقامات ولایت بغلان به آسوشیتدپرس گفت که محافظان نمایندگان مردم حاضر در محل را به رگبار بستند. اما وزارت کشور افغانستان می‌گوید ممکن است ساچمه‌هایی که در بمب وجود داشته است، اثری شبیه گلوله بر بدن قربانیان برجای گذاشته باشد.

یکی از پزشکان نیز که زخمیان این حادثه را مداوا کرده است، به آسوشیتدپرس گفت که یک مقام بلندپایه افغان به وی گفته است از افشای شمار کسانی که بر اثر گلوله زخمی شده‌اند، خودداری کند.

یک مقام غربی که خواسته ‌است نامشان فاش نشود می‌گوید برپایه گزارش سازمان ملل در مورد "شمار زیادی و تقریبا بیشتر کشته‌ها و زخمی‌ها" مرگ، ناشی از شلیک گلوله پس از انفجار بوده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش افغانستان 61 دانش‌آموز و 5 آموزگار در میان کشته‌شدگان پل خمری بوده‌اند. صدها دانش‌آموز در روز حادثه به پیشواز نمایندگان پارلمان رفته بودند. در این حادثه 6 نماینده پارلمان و 6 محافظ نیز کشته شدند.

حمله انتحاری به نمایندگان پارلمان افغانستان

نظرهای خوانندگان

این تعجبی ندارد، نماینده ها خود به مراتب بیش از محفظان شان در افغانستان آدم کشته اند. آیا کشتار دربغلان بیش از کشتار در افشار کابل بوده است؟

-- جوشان ، Nov 19, 2007 در ساعت 04:13 PM

وقتی نمایندگان گفتند اثر گلوله در اجساد موجود است گفتند دروغ است. حال میگویند همان اثاری که از گلوله نبودند از گلوله باران وکلا (محافظین شان) است. به این میگویند بررسی تخصصی!!!

-- مهجور ، Nov 20, 2007 در ساعت 04:13 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)