تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کتاب مارکز جمع‌آ‌‌وری می‌شود

مدیر اداره کل امور کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد از جمع آوری نسخه های باقی مانده از کتاب توقیف شده "خاطره دلبرکان غمگین من" نوشته گابریل گارسیا مارکز از کتابفروشی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حمیدزاده با بیان اینکه مجوز چاپ بعدی این کتاب لغو شده است، گفت: تا اطلاع بعدی به هیچ ناشری اجازه چاپ و نشر این کتاب داده نخواهد شد. کارهای کارشناسی و مقدماتی برای جمع آوری کتاب در حال انجام است و این کار صورت می گیرد.

مدیر اداره کل امور کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد همچنین با تایید خبر برکناری یکی از کارمندان این اداره کل که کار ممیزی رمان را انجام داده، افزود: "ما با هر کس که خطایی مرتکب می شود به صورتی درخور برخورد می کنیم و هیچ فرقی نمی کند که فرد کارمند کجا بوده است."

محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد، پس از اینکه یکی از سایتهای خبری انتشار این رمان را مورد انتقاد قرار داد، دستور لغو مجوز کتاب را صادر و انتشار آن را یک غفلت خواند.

"خاطره دلبرکان غمگین من" جدیدترین رمان مارکز که با ترجمه کاوه میرعباسی و در 5500 نسخه توسط مروارید منتشر شده، پیش از این و با عنوان "روسپیان سودازده من" توسط امیرحسین فطانت به فارسی ترجمه و در خارج از ایران منتشر شده بود. ترجمه میرعباسی در هفته های اخیر در کنار کتابی از قیصر امین پور که توسط نشر افق به چاپ رسید، در فهرست پرفروشی‌ها قرار گرفت و با گذشت کمتر از یک ماه از چاپ کتاب، ناشر را آماده چاپ دوم کرده بود.

نظرهای خوانندگان

ناشر روسپیان سودازده من برای مقابله با تصمیم ضد فرهنگی ارشاد متن کامل و سانسور نشده کتاب را برای دانلود رایگان روی اینترنت گذاشته است. استقبال خواانندگان ایرانی بی نظیر است. تا کنون و در کمتر از 15 ساعت بیش از 2200 دانلود صورت گرفته.
http://iranianbook.org/

-- دادیار ، Nov 18, 2007 در ساعت 12:34 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)