تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هیات آژانس برای بررسی آلودگی دانشکده فنی به تهران می‌آید

رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا دو هفته دیگر به تهران خواهند آمد.

غلامرضا آقازاده دلیل این سفر را به بررسی موضوع "آلودگی در دانشگاه تهران" بر اساس مدالیته‌(طرح همکاری) عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، آقازاده با اشاره به گزارش آژانس درباره‌ ایران و در دستورکار قرار گرفتن موضوع "آلودگی یافت شده در یکی از دانشگاه‌های تهران" گفت: "براساس مدالیته توافق شده بین ایران و آژانس ظرف دو هفته‌ی آینده مقامات آژانس برای آغاز مباحث بر سر این موضوع به تهران می‌آیند."

بر اساس مدالیته،‌ شروع بحث "آلودگی" زمانی که اقدامات بر سر مساله‌ پی - یک و پی‌- دو به نتیجه رسیده و این پرونده بسته شده است، آغاز خواهد شد.

در گزارشی که محمد البرادعی در پنجشنبه شب منتشر کرد درباره این آلودگی آمده است: "در 15 سپتامبر سال 2007 آژانس برای ایران سوالاتی را در رابطه با منبع آلودگی ناچیز اورانیوم در دانشگاه فنی مطرح کرد و درخواست دسترسی به اوراق و افراد و همین طور تجهیزات مربوطه و مکانها برای نمونه گیری ارائه کرد. سؤالات علاوه منشا آلودگی ناچیز تجهیزات، پاراگراف 24 GOV/2006/53 ، به ماهیت این تجهیزات نیز مربوط می شد و استفاده از تجهیزات و اسامی و نقش افراد و همچنین هویت افراد درگیر را هم در نظر گرفته بود. بر اساس برنامه کاری، ایران باید پاسخ هایی را برای سئوالات فراهم نموده و به درخواست مبنی بر دسترسی در چند هفته آتی پاسخ دهد."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)