تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض کروبی به برخورد با دراویش گنابادی

مهدی کروبی در نامه‌ای به مصطفی پورمحمدی وزیر کشور نسبت به تخریب حسینیه دراویش گنابادی و برخورد فیزیکی با آنان در بروجرد اعتراض کرد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی که خود اهل لرستان است، با اشاره به حوادث اخیر در بروجرد خواستار کشف ریشه و عوامل این حادثه و برخورد با متخلفان شده است.

‌به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، در این نامه آمده است: "ایجاد غائله بروجرد بسیار مایه تاسف و تاثر گردید، سئوال این است که تخریب حسینیه دراویش در بروجرد و تحریک احساسات کسانی که مکرر وفاداری خود را به جمهوری اسلامی اعلام نموده‌اند و به یگانگی خداوند اقرار و خود را مسلمان و شیعه می‌دانند، با چه انگیزه و هدفی صورت می‌پذیرد و چه کسانی در نهان به تحریک نیروهای مذهبی می‌پردازند؟ "

وی در این نامه می افزاید: "بنده از ایجاد چنین حوادثی احساس خطر می‌نمایم و انتظار دارم ریشه و عوامل حوادث اخیر را کشف و با کسانی که کمترین حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند و خارج از قانون و خودسرانه باعث چنین حوادثی می‌شوند، برخورد جدی نموده تا شاهد حوادث تلخ مشابهی در کشور نباشیم."

شنبه‌شب هفته گذشته، حسینیه طریقت گنابادیه در بروجرد در حمله بسیج این شهر تخریب شد. به گفته منابع نزدیک به این طریقت صوفیه، این حمله در پی نزدیک به شش ماه تعرض‌های محدود به این حسینیه صورت گرفته بود.

به گفته منابع مذکور، در پی چند ماه حمله‌های محدود و شکستن شیشه‌های حسینه بروجرد متعلق به طریقت گنابادی، هفته گذشته در حمله بسیج شماری از اعضای این طریقت مضروب و دستگیر شدند و در نهایت حسینیه نیز با بولدوزر تخریب شد.

پیش از این در بهمن ماه سال 1384 نیز عده‌ای از نیروهای لباس شخصی اقدام به تخریب حسینیه شریعت در قم کرده بودند که متعلق به همین طریقت بود. همچنین پس از آن واقعه بسیاری از افراد این طریقت تحت پیگیرد قضایی قرار گرفتند و پروانه چند تن از وکلای این طریقت نیز لغو شد.

افزون بر این نورعلی تابنده شیخ این طریقت نیز تحت مراقبت امنیتی قرار گرفته است و یک‌بار نیز نیروهای امنیتی او را تحت‌الحفظ از بیدخت، که قبر نیای این طریقت در آن قرار دارد، به تهران بازگرداندند.

تخریب حسینیه گنابادیه در بروجرد

قطب دراویش گنابادی دستگیر شد

مصاحبه با دکتر مصطفی آزمایش، نماینده سلسله دراویش گنابادی در پاریس

گفتگو با غلام‌رضا هرسینی

نظرهای خوانندگان

خیلی خوب است... این دومین اعتراض و وافریادایی است که نسبت به اعمال این همه خشونت و جنایت و سرکوب می‌شود. اعتراض عده‌آی از فرماندهان سپاه نزد ناطق نوری به قتل زهرا بنی یعقوب که دختر پاسداری جانباز بوده و حالا اعتراض کروبی نسبت به تعرض به هم ولایتی‌هایش... سکوت این افراد در برابر این همه جنایت و توحش چه معنایی دارد؟ آیا غیر از این است که قتل و تعرض و جنایت وقتی محکوم است که بر خویش و خویشاوندی اعمال شود و لاغیر... شتر وحشی سرکوب و ارعاب و بیداد خانه‌ی خودی و آشنا نمی‌شناسد دم در همه‌ی خانه‌ها خواهد خفت...

-- سیمین ، Nov 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

هر از گاهی که در جهان خواسته می شودبا اینها مذاکره شود.افتضاحی در کشور رخ می دهند
اینها که به مردم خود رحم نمی کنند وا اگر انرزی هسته داشته باشند.فکر کردند بقیه دنیا این چیزا رو نمی بینند.ابلهان روزگار آفرین آتیش بزنید.شیهه بکشید ابن ملجم هم فکر کرده بود کار درستی انجام داده

-- حکومت سرمست ، Nov 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

ظاهرا شيخ اصلاحات تبليغات انتخابي خود را آغاز فرموده اند.

-- بدون نام ، Nov 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

شیخ سیاست را چه به شیوخ طریقت

-- بدون نام ، Nov 18, 2007 در ساعت 11:59 PM

- شاید در وهله اول اینطور به نظر آید که جناب آقای کروبی برای تبلیغات انتخاباتی این مسائل را مطرح میکنند برای پاسخ به این ابهام عرض چند نکته از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد
1- به فرض که حرکت تبلیغاتی باشد مگر فقط آقای کروبی از بزرگان کشور قصد شرکت در انتخابات دارد
2- به فرض که حرکت تبلیغاتی باشد حق مظلوم را از ظالم طلبیدن ، در مقابل چنین ظلمی اعتراض کردن گمان میرود بهتر از هزینه های میلیاردی سایرین خداپسندانه باشد
3- آنهای که ادعا دارند این بیانات حرکتهای تبلیغاتی است جای شکر و سپاس به درگاه خدا دارد که چقدر این سلسله دراویش گنابادی در نزد مردم با ارزش و اعتبارند که اینگونه حرکت انساندوستانه جناب کروبی مورد تعرض واقع میگردد و گمان میرود با این حمایت قطعاً آقای کروبی وضعیت بهتری در انتخابات پیدا میکنند
واما موضوع مهم تر که ثابت میکند بعضی از مسئولین این نظام در خواب عمیقی فر و رفته و حامیان دولت و آقای احمدی نژاد چقدر از قافله عقب هستند این است که : این حرکات کاملاً حساب شده و برنامه ریزی شده است بدین جهت که اولاً ذهن مردم دنیا را در هنگام صدور قعطنامه های آمریکا و تجاوزاتش اماده کند (متجاوزین به حسینیه بروجرد یا امریکائی هستند یا آب به آسیاب او میریزند )
دوماً ثابت کنند که فرمایشات آقای رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا بر اساس احساس وبرای عوامفریبی بوده و استناد واقعی در کشور ندارد
خدای را به میم شستشوی خرقه کنید
که من نمیشنوم بوی خوش از این اوضاع

-- ع.و. ترابی ، Nov 19, 2007 در ساعت 11:59 PM

نطر من را چاپ نكرديد ارزاني در خارج هم سانسور !!!

-- بدون نام ، Nov 19, 2007 در ساعت 11:59 PM

شما توجه کردین چند تا کلمه طریقت آخر این خبر بود. ایول تنظیم خبر!

-- ar ، Nov 21, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)