تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قصاص محمدرضا ترک در همدان

محمدرضا ترک فردی که در نوجوانی مرتکب قتل شده بود، صبح چهارشنبه در زندان مرکزی همدان اعدام شد.

محمد رضا به دليل قتلى که در سن ۱۶ سالگى و در جریان يک نزاع خانوادگى در روستاى زمان آباد شهرستان ملاير مرتکب شده محکوم به اعدام شد. در این حادثه سه نفر به نام هاى جواد ورمزيار ۵ ساله، حسن مالمير ۱۰ ساله و يوسف مالمير ۱۴ ساله به قتل رسيدند. در رابطه با اين پرونده چهار تن به نام‌هاى محمدرضا ترک، منوچهر ترک و صفرعلى ورمزيار و قربانعلى ترک در تاريخ ۱۸/۸/۸۴ دستگير و به زندان شهرستان همدان منتقل شدند. اولين جلسه دادگاه در تاريخ ۱/۱۲/۸۴ برگزار شد و متهمان به ارتکاب قتل اعتراف نمودند. دادگاه پس از رسيدگى با توجه به شواهد موجود در پرونده و طبق قانون مجازات اسلامى متهمان را به قصاص نفس محکوم نمود.

یپش از اجرای این حکم بیگلری دادستان استان همدان در مصاحبه با رادیو زمانه اعلام کرد که این حکم تنفیذ شده است و تنها راه برای نجات این جوان گذشت اولیای دم است.

دادستان همدان همچنین گفت که محمدرضا صغیر نیست. به گفته دادستان همدان محمد رضا ترک نوزده ساله بوده و آنهایی هم که توسط او به قتل رسیده‌اند کودک بوده‌اند.

دکتر جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه ماه گذشته در مصاحبه‌ای با رادیو زمانه گفته بود که در قانون جدید مجازات اسلامی که به زودی به مجلس خواهد رفت، حکم اعدام برای کسانی که هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده باشند، حذف شده است.

نظرهای خوانندگان

دکتر جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه : قانون جدید مجازات اسلامی که به زودی به مجلس خواهد رفت، حکم هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده باشند، حذف شده است.
...........
تا ان زمان که ایا این قانون تصویب شود و یا نشود ! چندتا صغیر دیگر باید اعدام شوند را چه کسی جوابگوست ؟!.
داوید.

-- داوید ، Nov 17, 2007 در ساعت 01:49 AM

سلام
قوه ی قضائیه بهتر است قوه ی کشک نامیده شود. قانون کشکی استنباط آقایان از دین مبین است!

-- انور خوجه ، Nov 17, 2007 در ساعت 01:49 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)