تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار هیات پارلمانی بریتانیا از ایران

یک هیات پارلمانی بریتانیا از روز دوشنبه برای یک دیدار چهار روزه با مقامات جمهوری اسلامی به ایران آمده‌اند. این نخستین دیدار از این دست پس از سال 2003 است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سفیر بریتانیا در تهران گفته است که این هیات برای تحقیقات مربوط به گزارشی درباره امنیت جهانی اطلاعات جمع می‌کنند که بخشی از این اطلاعات نیز باید از ایران گردآوری شود.

هیات بریتانیایی که از سوی مایک گیپز مسئول کمیته روابط خارجی مجلس عوام این کشور سرپرستی می‌شود با سعید جلیلی مذاکره کننده جدید هسته‌ای ایران دیدار داشته‌اند. این هیات همچنین با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که در مذاکرات ایران و آمریکا حاضر بود، غلامعلی حداد عادل رییس مجلس ایران، و سید جواد لاریجانی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی دیدار داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سعید جلیلی در دیدار با این هیات که عصر چهارشنبه صورت گرفته گفته است "رفتار دوگانه برخی کشورها در قبال برنامه هسته‌ای ایران غیرسازنده است." با این وجود جلیلی ادامه گفت‌وگو و مذاکره با اتحادیه اروپا درباره پرونده هسته‌ای ایران را "سازنده" خوانده است.

به گزارش ایرنا، جلیلی همچنین "بر ضرورت گفت و گو به عنوان تنها راه نزدیک کردن دیدگاه‌ها و حل وفصل اختلافات" تاکید کرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)