تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گردهمایی روزنامه‌نگاران دراعتراض به بازداشت باقی


جمعی از روزنامه‌نگاران ایرانی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بازداشت عمادالدین باقی اعتراض کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: "باقی چهره فعال حقوق بشر که در سال های اخیر بیشتر مقالاتش را با محوریت حقوق بشر نگاشته است در سال‌های اول اصلاحات در روزنامه‌های همگی توقیف شده اصلاح طلب چهره بارزی بود که درباره قتل‌های زنجیر‌ه‌ای رمزگشایی می کرد."

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: "از سوی دیگر با خبر شده‌ایم آرش بهمنی، بابک مهدیزاده و کوهزاد اسماعیلی سه تن از همکاران مطبوعاتی در گیلان به زندان محکوم شده‌اند. ما با اعتراض نسبت به صدور این رأی، همچنین نگرانی خود را از وضعیت محمد صدیق کبودوند، اجلال قوامی و آکو کردنسب از فعالان مطبوعاتی در کردستان اعلام می‌کنیم. "

در پایان این روزنامه‌نگاران اعلام کرده‌اند که برای "پاسداشت آزادی بیان و اعتراض به بازداشت عمادالدین باقی روز پنجشنبه 24 آبان ماه از ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر در انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران گرد هم" خواهند آمد.

نظرهای خوانندگان

.... و اینجاست سرزمینی که بنیانگذار انقلابش میگفت که میخواهد مسلسلها را تبدیل به قلم کند.... ودیدیم که چگونه قلم بدستان مارا به دست ِ مسلسل بدستان سپردند ..... یکبار بیشتر این مرد شریف را ندیده ام آنهم در مغازه ام در تهران . از این راه دور بر شرف و غیرتش درود میفرستم و بر دستان پر مهرش بوسه میزنم . ای دریغ روزگار !که در غرب برای حیوانات انجمن حمایت است و در اینجا حامی انسانهای زندانی را زندانی میکنند.

-- سعید ، Nov 16, 2007 در ساعت 01:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)