تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع اعتراض‌آمیز در دانشگاه اصفهان

دانشجویان دانشگاه اصفهان با برپایی تجمعی نسبت به آنچه که فشارهای روزافزون بر دانشجویان خواندند، اعتراض کردند.

بنا به گزارش خبرنامه امیر کبیر این دانشجویان همچنین خواستار آزادی ۳ دانشجوی دربند پلی تکنیک، احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری شدند.

دانشجویان دانشگاه اصفهان پیش از برگزاری این تجمع در بیانیه‌ای خواسته‌ها و اعتراضات خود را منتشر کرده بودند. در بخشی از بیانیه آمده است: "روزی با گذاشتن شرایط و تبصره‌های دست و پاگیر و حذف گروه عظیمی از دانشجویان فعال شکل گیری شورای صنفی را به رویایی تحقق نیافتنی تبدیل می‌کند. روز دیگر به بهانه دگراندیش و انتقادی بودن شورای مرکزی صنف دانشجویی آن را به تعطیلی می‌کشانند. زمانی به دلیل جبهه‌گیری خاص انجمن اسلامی دانشجویان در برهه انتخاب ریاست جمهوری آن رابا خاک یکسان می کنند و زمانی دیگر به جرم ابراز اندیشه و در هم شکستن سکوت و خفقان، فعالان نشریاتی و فرهنگی را با احکام انضباطی روبرو می کنند. فشارهای سنگین بر دانشجویان دختر به دلیل پوشش، زخمی است که بر پیکر آزادی زن نشسته است و تشدیدش می کند. خفقان و سکوت، حمله‌های ظلم و استبداد را وحشیانه‌تر نموده است و وقیحانه دست به اخراج و بازنشسته کردن اساتید دگر اندیش می زنند."

این دانشجویان افزوده‌اند: "هر روز بدتر از روز قبل؛ قفل سکوت باید شکسته شود و فریاد اعتراض سر داده شود. باید برای تحقق خواسته‌های صنفی و سیاسی خود فریاد زد."

بر پایه آخرین گزارش‌ها از اصفهان، این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)