تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دلارام علی: اجرای حکم را شاهرودی متوقف کرد

دلارام علی، یکی از فعالان حقوق زنان که به تازگی اجرای حکم حبس تعزیری وی از سوی قوه قضاییه متوقف شد، اعلام کرد آیت‌الله هاشمی شاهرودی دستور توقف حکم را صادر کرده است.


به گزارش خبرنامه امیر کبیر دلارام علی با ابراز خرسندی از تصمیم رییس قوه قضاییه و دیگر دفاتر این قوه که طی روزهای ‏گذشته در این زمینه فعالیت کرده اند و نیز با قدردانی از همه فعالان اجتماعی که در پیگیری‌های مربوط به توقف حکم ‏موثر بوده اند، گفت: "اتفاقی که تاکنون افتاده این است که آقای شاهرودی دستور توقف اجرای ‏حکم را،اگر اشتباه نکنم، به مدیر هیات‌های نظارت قوه قضاییه برای بررسی مجدد داده اند که در آنجا می توانند یا ‏تشخیص بدهند که حکم خلاف قوانین شرعی است و یا می توانند برای بررسی مجدد آن را به یک شعبه دیگر ‏تجدیدنظر بفرستند و یا اینکه می توانند این حکم را کاملا تعلیق و یا تبرئه کنند؛ البته می توانند حکم را مجدد تایید ‏کنند. در واقع ایشان در نامه‌شان به این هیات نوشته‌اند که اگر احجافی به متهم شده است رسیدگی شود."

وی درخصوص احساس خود در مورد توقف این حکم گفت: "طبیعتا من واقعا خوشحالم که این روند با سرعت ‏طی شده است. روز شنبه دفتر رییس قوه قضاییه اعلام کردند که دستور توقف اجرای حکم را دادند. نامه کتبی به ‏هیات نظارت داده شده است و هم اکنون ادامه ماجرا در روندی است که این هیات باید بررسی‌اش را انجام ‏بدهد. در هر حال من فکر می کنم که روند بسیار خوبی بوده است."

دلارام علی درباره خوشبینی در مورد لغو حکم گفت: "همان قدرکه امیدوار بودم رییس قوه قضاییه به عنوان ‏تنها مرجع، در این مقطع در حکم تغییر ایجاد کند، می توانم خوش بین باشم که ادامه روند هم عادلانه طی شود."

این فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه برای بررسی مجدد، زمان دقیقی اعلام نشده است، افزود: "به هرحال اتفاقی که تا ‏حالا افتاده نقض حکم من نبوده، بلکه تنها توقف حکم بوده که این هم بسیار اتفاق خوبی است ولی به هرحال ما ‏منتظر لغو حکم هستیم."

دلارام علی به دلیل شرکت در تجمع خرداد ماه 85 در تهران که برای اعتراض به قوانین نابرابر برگزار شده بود، از سوی دادگاه به حبس تعزیری محکوم شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)