تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پنج کشتی در دریای سیاه غرق شدند

در پی غرق شدن پنج کشتی در دریای سیاه که بر اثر توفان شدید در این منطقه روی داد، مقامات روسیه و اوکراین روز دوشنبه عملیات نجات و پاکسازی گسترده‌ای ترتیب داده‌اند. یک نفتکش و سه کشتی حامل سولفور از جمله شناورهایی هستند که در این توفان غرق شده‌اند. برپایه آخرین گزارش‌ها دست کم دو ملوان کشته و 20 تن دیگر مفقود شده‌‌اند.


آلودگی شدید نفتی در تگنه کرچ به مرگ پرنده ای منجر شده است. رویترز

مرکز امدادرسانی روسیه اعلام کرد 80 کارشناس را به دریای سیاه اعزام کرده که در کنار 112 نفر از پرسنل ناوگان روسیه به پاکسازی دریای سیاه از مواد شیمیایی بپردازند. سه بالگرد و 11 قایق نجات در این عملیات نجات شرکت دارند.

این پنج کشتی روز یکشنبه در توفان شدیدی که دریای سیاه و دریای آزوف را درنوردید، غرق شدند. از میان این کشتی‌ها چهار شناور در تنگه کرچ که دریای سیاه و دریای آزوف را به هم متصل می‌کند دچار سانحه شده‌اند. نفتکش ولگانفت-139 در این توفان دچار ترک‌خوردگی شد و بیش از هزار تن نفت از آن به دریا سرازیر شد.

سه کشتی باری دیگر که همگی سولفور حمل می‌کردند نیز در این توفان غرق شدند. در جریان این توفان در آغاز دو کشتی غرق شدند و کشتی سوم نیز در برخورد با یکی از این دو کشتی دچار سانحه شد. هریک از این کشتی‌ها بیش از دو هزار تن سولفور حمل می‌کردند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)