تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حکم حبس برای یک فعال حقوق زنان

معصومه ضیاء، یکی دیگر از شرکت کنندگان در تجمع ۲۲ خرداد به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به گزارش سایت کانون زنان ایرانی، چهارشنبه 16 آبان ماه دادگاه تجدید نظر معصومه ضیاء برگزار شد و حکم یک سال حبس تعزیری برایش تایید شد.

فریده غیرت ، وکیل پرونده معصومه ضیاء که نسبت به این حکم معترض است می‌گوید:"چهارشنبه 16 آبان دادگاه تجدید نظر برگزار شد و قاضی خیلی فوری همان جا حکم را صادر کرد و من هم فوری اعتراض کردم و 20 روز نیز فرصت دارم تا لایحه اعتراضی‌ام را به دادگاه ارسال کنم."

به گفته غیرت حکم یک سال حبس تعزیری تنها برای اتهام "اقدام علیه کشور از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی" است و قسمت دوم اتهام معصومه ضیاء که "ایجاد جنجال و هیاهو" بوده به دادگاه عمومی ارسال شده و هنوز از نتیجه این اتهام خبری نیست.

فریده غیرت می‌افزاید: "قاضی در اعتراض من که چرا چنین حکم‌هایی را برای فعالان حوزه زنان تعیین می کنید و آنها را سابقه دار می کنید؟ پاسخ داد که اینها بعدا مخالف ر‍ژیم می شوند و من گفتم که این زنان که فعلا نه تنها مخالف رژیم نیستند بلکه در چارچوب قانون هم عمل می کنند."

معصومه ضیاء 22 خرداد سال 85 در تجمعی اعتراضی زنان نسبت به قوانین تبعیض آمیز در میدان هفت تیر دستگیر شد و یک هفته در بند 209 زندان اوین به سر برد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)