تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

موفاز: همه گزینه‌ها علیه ایران مدنظر است

شائول موفاز، معاون ایرانی‌الاصل نخست‌وزیر اسراییل روز شنبه پس از دیدار اخیر خوداز ایالات متحده گفت برای توقف برنامه هسته‌ای ایران، " همه گزینه‌ها مد نظر است."


شائول موفاز، وزیر دفاع پیشین اسراییل گفت: "من هم مانند دیگران معتقدم گزینه استفاده از نیروی نظامی واپسین راه‌‌حل است."

معاون ایهود اولمرت با این حال گفت: "روشن است که فرصت برای راه‌حلی که مبتنی بر مذاکره باشد، در حال از دست رفتن است."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شائول موفاز این هفته در سفر به ایالات متحده، موافقت واشنگتن برای تشکیل دو کمیته‌ مشترک به منظور مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران را به دست آورد.

برپایه این توافق، یکی از این کمیته‌ها همکاری اطلاعاتی و دیگری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

شائول موفاز گفت: "در جریان گفتگو با آمریکایی‌‌‌ها این احساس به شدت در من تقویت شد که آنها کاملا عمق این تهدید را درک می‌کنند و مصمم هستند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنند."

وزیر دفاع پیشین اسراییل گفت: "ایران مسلح به جنگ‌افزار هسته‌ای تهدیدی برای صلح در سراسر جهان و موجودیت اسراییل است و جهان نباید آن را بپذیرد."

دور بعدی گفتگوهای رسمی ایالات متحده و اسراییل درباره ایران تا دوماه آینده در اسراییل برگزار خواهد شد.

شائول موفاز: گزینه نظامی علیه ایران منتفی نیست

نظرهای خوانندگان

این وضعیت شبه جنگی که اکنون بین ایران و خواهی نخواهی تمام دنیا در جریان است سرانجام روزیکه منافع همگان ایجاب کند به صلح تبدیل خواهد گردید !!. اما در این میان صحبت اسرائیل در میان است و منافع او و یهودیان جهان که ایا تامین گردیده باشد یا نه ؟!. اینان به هیچ عنوان تحمل دیدن و یا شنیدن تهدیداتی مانند شعارهای نازی گونانه که از جانب هر فرد و مقام و کشوری بیان گردد را ندارند و * هرگز هم دوباره * اجازه انرا با هر گونه راه مسالمت امیز و یا غیر مسالمت امیز !! به کسی نخواهند داد ! ژنرال موفاز راستش را میگوید ! .
داوید.

-- Daveed ، Nov 11, 2007 در ساعت 11:34 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)