تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خاتمی: مجلس می تواند به عدم کفایت رییس‌جمهور رای دهد

محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران خواستار "روشن شدن چارچوب کلی اصلاحات" شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وی که در اولين گردهمايی روسای استانی ستاد مرکزی ائتلاف اصلاح طلبان سخن می‌گفت، با بیان اینکه "وقتی از اصلاحات صحبت می‌شود در مفهوم آن ابهام‌هايی وجود دارد؛ افزود:"البته برای بنده ابهامی وجود ندارد، ولی بايد بتوانيم مطالب را تدوين شده‌تر خدمت دوستان ارائه دهيم و چارچوب کلی مشخص شود."

محمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به طور غیر مستقیم به نادیده گرفته شدن مجلس در ساختار بودجه نویسی جدید اشاره کرد و گفت: "تنها مجلس است که می‌تواند ساز و کار اداره کشور را تدوين و تنظيم کند. همه چيز بايد در چارچوب قانون باشد و مرجع قانونگذاری مجلس است. حکومت يک ريال نمی‌تواند خرج کند مگر اين که مجلس تصويب کند و بعد بر دخل و خرج نظارت کند."

رییس‌جمهوری پیشین ایران گفت: "نمی‌توانيم امکانات کشور را به افرادی بدهيم که هر طور می‌خواهند آن را مصرف کنند و هيچ نظارتی وجود نداشته باشد مجلس مهمترين نهادی است که می‌تواند نظارت را انجام دهد."

محمد خاتمی افزود: "مجلس جايگاهی است که می‌تواند از همه مسئوليت بخواهد، اول با تحقيق و تفحص نسبت به امور داوری کند، دوم اين که می‌تواند استيضاح کند و حتی به کفايت و يا عدم کفايت رييس جمهور رای بدهد."

خاتمی گفت: "شرايط کشور شرايطی نيست که با تخريب رقيب ، تضعيف دولت و ارکان نظام به نتيجه برسد. بلکه نتيجه عکس خواهد داشت و نه مشروع است و نه مطلوب."

نظرهای خوانندگان

خاتمی عزیز
خواهش مردم از شما این است که این همه
احتیاط را کنار بگذاری و شجاعانه تر وارد صحنه
بشوی . عزیزم دارو دسته احمدی نژاد پرروتر
و .. از این حرفها هستند .
جان مادرت کمی فتیله را بالاتر بیاور .

-- ferdosi ، Nov 10, 2007 در ساعت 05:38 PM

با شد حتما"

-- خاتمي ، Nov 10, 2007 در ساعت 05:38 PM

هنوز هم دوستت داریم و این جمله ها را به شدت درک می کنیم. اما راه چاره نداریم خاتمی!

-- پیمان ، Nov 11, 2007 در ساعت 05:38 PM

آقایان ترا به خدا جلوی این قطار ترمز بریده احمدی نژاد را بگیرید . مردم ما آرامش می خواهند. هرگونه تحریم و ..... غیر از عقب افتادن - تورم و ..... ندارد و فشارش هم که قربانش بشم رو مردمه .

-- محمد - تورونتو ، Nov 11, 2007 در ساعت 05:38 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)