تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازداشت خانگی بوتو لغو شد

مقامات پاکستانی می گویند که محاصره خانگی بی نظیر بوتو رهبر مخالفان دولت را لغو کرده اند.

فرمان حصر خانم بوتو را پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان صادر کرده بود که اخیرا قانون اساسی کشور را به حال تعلیق درآورده است.

ایالات متحده آمریکا از حکم بازداشت خانگی خانم بوتو انتقاد کرده و خواستار آزادی رفت و آمد او شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نیز از خبر حبس خانگی بوتو شدیداً ابراز نگرانی کرده و خواهان بازگشت هرچه زودتر به وضعیت عادی شده بود.

روز جمعه پلیس راولپندی ساعاتی پیش از آغاز راهپیمایی بر علیه اعلام وضع فوق‌العاده از سوی مشرف، بی‌نظیر بوتو را در خانه به محاصره در آورد و حکم حبس خانگی را به او ابلاغ کرد تا نتواند این راهپیمایی را رهبری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی‌که پلیس خانه بوتو را به محاصره درآورده بود، او در تماس با این خبرگزاری گفت که هنوز برای عبور از موانع و در دست گرفتن رهبری راهپیمایی تلاش می‌کند.

بوتو به این خبرگزاری گفته بود که "من از این تاکتیک‌ها نمی‌ترسم. نبرد من برای مردم پاکستان است، برای حقوق آن‌ها و برای پایان بخشیدن دیکتاتوری." بوتو گفته است که اقدام مشرف در تعلیق قانون اساسی عملی سیاسی نیست بلکه یک "مضحکه" است.

همزمان با حصر بوتو، پلیس اقدام به دستگیری کسانی کرده است که در اطراف منزل او قصد تجمع برای شکستن حصر را داشته‌اند. نخستین گزارش‌های رسیده از اطراف منزل بوتو حاکی از آن است که دست‌کم 20 تن از کارگران زن و مرد حامی حزب بوتو در این محل دستگیر و به ون‌های پلیس رانده شده‌اند.

پلیس ادعا می‌کند که جلوگیری از تظاهرات و حبس خانگی بوتو به دلیل وجود احتمال انجام عملیات انتحاری علیه بوتو و تظاهر کنندگان است. پلیس مدعی است که 8 بمب‌گذار انتحاری در آستانه تظاهرات به راولپندی وارد شده‌اند.

مقامات حزب مردم پاکستان، حزب بوتو، اعلام کرده‌اند که در روزهای گذشته 3000 نفر از اعضای این حزب بازداشت شده‌اند. پلیس این رقم را حدود 1000 نفر دانسته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)