تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بوتو در خانه حصر شد

روز جمعه پلیس راولپندی ساعاتی پیش از آغاز راهپیمایی بر علیه اعلام وضع فوق‌العاده از سوی مشرف، بی‌نظیر بوتو را در خانه به محاصره در آورد و حکم حبس خانگی را به او ابلاغ کرد تا نتواند این راهپیمایی را رهبری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی‌که پلیس خانه بوتو را به محاصره درآورده بود، او در تماس با این خبرگزاری گفت که هنوز برای عبور از موانع و در دست گرفتن رهبری راهپیمایی تلاش می‌کند.

بوتو به این خبرگزاری گفته بود که "من از این تاکتیک‌ها نمی‌ترسم. نبرد من برای مردم پاکستان است، برای حقوق آن‌ها و برای پایان بخشیدن دیکتاتوری." بوتو گفته است که اقدام مشرف در تعلیق قانون اساسی عملی سیاسی نیست بلکه یک "مضحکه" است.

همچنین با وجود اعلام پلیس مبنی بر ابلاغ حکم حبس خانگی به بوتو، او این موضوع را تکذیب کرده ولي گفته كه پلیس همه اطراف خانه او را به محاصره درآورده و حضور سنگینی دارد.

همزمان با حصر بوتو، پلیس اقدام به دستگیری کسانی کرده است که در اطراف منزل او قصد تجمع برای شکستن حصر را داشته‌اند. نخستین گزارش‌های رسیده از اطراف منزل بوتو حاکی از آن است که دست‌کم 20 تن از کارگران زن و مرد حامی حزب بوتو در این محل دستگیر و به ون‌های پلیس رانده شده‌اند.

بنابر همین گزارش حدود 6000 مامور برای جلوگیری از تظاهرات ضد مشرف در خیابان‌های راولپندی مستقر شده‌اند و رییس پلیس این شهر به خبرگزاری فرانسه گفته است که در هیچ شرایطی اجازه برگزاری این تظاهرات را نخواهد داد.

پلیس ادعا می‌کند که جلوگیری از تظاهرات و حبس خانگی بوتو به دلیل وجود احتمال انجام عملیات انتحاری علیه بوتو و تظاهر کنندگان است. پلیس مدعی است که 8 بمب‌گذار انتحاری در آستانه تظاهرات به راولپندی وارد شده‌اند.

در همین حال پلیس برای پراکندن تظاهرکنندگانی که راولپندی و پیشاور و سوابی به خیابان آمده بودند گاز اشک‌آور شلیک کرده است.

در همین رابطه سعود عزیز رییس پلیس راولپندی نیز گفته است که علاوه بر بوتو 65 فعال سیاسی دیگر را نیز تحت "حبس بازدارنده" درآورده است.

مقامات حزب مردم پاکستان، حزب بوتو، اعلام کرده‌اند که در روزهای گذشته 3000 نفر از اعضای این حزب بازداشت شده‌اند. پلیس این رقم را حدود 1000 نفر دانسته است.

در پی این تحولات سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا از خبر حبس خانگی بوتو شدیداً ابراز نگرانی کرده است و خواهان بازگشت هرچه زودتر وضع پاکستان به وضعیت عادی شده است. وزارت خارجه بریتانیا پیش از این از بیانیه مشرف مبنی بر تعیین تاریخ برای انتخابات استقبال کرده بود.

نظرهای خوانندگان

حصر شد! چه فارسی معممانه ای

-- بدون نام ، Nov 9, 2007 در ساعت 11:18 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)