تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازداشت یک دانشجوی دیگر

پس از یک هفته بی خبری از پدرام رفعتی، یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و عضو انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه، سرانجام مسئولین دادگاه انقلاب تهران بازداشت این دانشجو را تایید کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر پدارم رفعتی، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که در تجمع هفته گذشته دانشگاه علامه برای ساعتی دستگیر شده بود پس از گذشت دو روز از تجمع دانشگاه علامه، با تماس نیروهای امنیتی طی برای دریافت تلفن همراه خود و پاسخگویی به سوالات مامورین وزارت اطلاعات روز پنجشنبه، ۱۰ آبان ماه، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد و بازداشت شد.

خانواده رفعتی طی یک هفته گذشته در خصوص وضعیت فرزندشان در بی خبری کامل به سر می بردند تا این که چند روز پیش با مراجعه‌ای که خانواده این دانشجو به دادگاه انقلاب داشتند، سرانجام مسئولین این دادگاه خبر بازداشت این دانشجو را تایید کردند.

مسئولین دادگاه انقلاب تهران محل بازداشت پدرام رفعتی و همچنین تاریخ آزادی وی را مشخص نکرده‌اند. با این حال به گفته دوستان وی احتمال دارد پدرام رفعتی نیز مانند ۴ دانشجوی دیگری که طی یک هفته گذشته در تهران بازداشت شدند، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده باشد. پیش از این قوه قضاییه هیچ گونه نظارتی بر بند ۲۰۹ زندان اوین که در دست اطلاعات است نظارتی نداشت.

۸ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که در بهار سال جاری و در پی انتشار۴ نشریه دانشجویی، که دانشجویان همواره آن را جعلی خواندند، به این بند منتقل شدند.
این دانشجویان با انتشار نامه و دیدار با مقامات اعلام کردند که در بند 209 "شکنجه" شده‌اند.

علی عزیزی، آرمان صداقتی دو دانشگاه امیرکبیر، بهنام سپهرمند دانشجوی دانشگاه تهران، و مازیار سمیعی دانشجوی دانشگاه علامه، طی ده روز اخیر بازداشت و همگی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)