تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آمریکا ۹ ایرانی را آزاد می‌کند

ارتش ایالات متحده روز سه‌شنبه از قصد خود برای آزادی 9 زندانی ایرانی در روزهای آینده خبر داد. در میان این افراد دو مقام ایرانی کنسولگری اربیل نیز وجود خواهند داشت. نیروهای آمریکایی در ماه ژانویه با یورش به کنسولگری ایران در اربیل پنج مقام ایرانی را با خود بردند. این کنسولگری پس از آن تعطیل شد تا این که حسن کاظمی قمی، سفیر ایران روز سه‌شنبه با سفر به اربیل آن را بازگشایی کرد. ایران همچنین روز سه‌شنبه کنسوگری خود در سلیمانیه را افتتاح کرد.

دریادار گریگوری اسمیت، مدیر روابط عمومی نیروهای چندملیتی در عراق امروز به خبرنگاران گفت هویت این ایرانی‌ها اعلام خواهد شد. اسمیت افزود بسیاری از این ایرانی‌ها در جریان جنگ عراق بازداشت شده‌‌اند.

دریادار اسمیت همچنین گفت به نظر می‌رسد ایران به قول خود عمل کرده و از انتقال مواد و تجهیزات ساخت بمب و دیگر مهمات به عراق جلوگیری کرده است.

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده هفته گذشته گفته بود که ایران برای جلوگیری از انتقال مهمات به دولت عراق تضمین داده است. گیتس با این حال مشخص نساخت که چه هنگام تهران به بغداد تضمین داده است.


هفته گذشته فرمانده دوم ایالات متحده در عراق، سرلشگر ری اودیرنو، نیز گفت شمار مهمات ضد زرهی (ای اف پی) در سه ماه گذشته به طور چشمگیری کاهش داشته است.

در همین حال تلویزیون آسوشیتد پرس گزارش داد که شورشیان کرد یکی از سربازان ایرانی را که دو ماه پیش به گروگان گرفته بودند، تحویل مقامات صلیب سرخ جهانی دادند.

نظرهای خوانندگان

Mesle inke las zadanhaye poshte parde bishtar shodeh. Be har hal behtar az jang ast.

-- Nam ، Nov 7, 2007 در ساعت 09:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)