تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش تند عبادی به افزایش فشارها بر فعالان زن

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و از رهبران جنبش حقوق زنان در ایران در یک سخنرانی در تهران نسبت به صدور حکم زندان برای دلارام علی و برخورد با فعالان حقوق زنان به شدت اعتراض کرد.

بنا به گزارش سایت میدان زنان، عبادی با اشاره به اینکه زنان برای رسیدن به حقوق اولیه انسانی با اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و براندازی مواجه اند گفت:" نمونه بارز آن موکل خود من و دختر من دلارام علی است که در واقع جای دختر من است. کسی که من به او افتخار می کنم، کسی که شجاع تر از من و مبارزتر ازمن است. به خیابان رفته که بگوید دیه زن باید برابرمرد باشد. که بگوید من یک نوعروس هستم که نمی خواهم شوهرم هوو سرم بیاورد، دلارام علی را که محکوم کردند به دو سال و 6 ماه حبس. امروزخبردادند که حبسش قطعی شده و باید خودش را معرفی کند و او را باید به زندان ببرند. خودش داوطلب شده که خودش را به زندان معرفی کند. می دانید چرا؟ به همان علتی که سقراط جام شوکران را سرکشید."

عبادی ادامه داد: "مردان آگاه هم به این اصل رسیدند که باید همگام با خواهران خودشان در پی کسب حقوق برابر باشند و به همین دلیل است که حقوق زن و دموکراسی دو کفه یک ترازوهستند. زنانی که محاکمه می شوند به علت اینکه خواسته های انسانی‌شان را مطرح می کنند در دادگاه به اقدام علیه امنیت، اخلال علیه نظام و... متهم می شوند. دادگاه‌های ایران حاضر نیستند، و این شهامت را ندارند که بگویند زنی را محاکمه می‌کنند که می‌خواهد بگوید من یک انسانم ومن حق دارم. به او مارک می زنند که تو می خواهی براندازی کنی یا اقدام علیه امنیت ملی کنی."

برنده جایزه صلح نوبل با اشاره به محکومیت دلارام علی تصریح کرد: "عیبی ندارد این زندان‌ها تمام می شود. اما سخن من با آن دادگاهی است که شهامت نداشت بگوید این دختر را به این دلیل محکوم کردم که فقط می‌گفت نمی‌خواهم هوو سرم بیاید."

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مرگ دانشجوی پزشکی در همدان گفت: "من صحبتم با افرادی است که سر زنان بلا می آورند، که یک دختر تحصیل کرده، دکتر، به جرم این که در خیابان راه می رفته، با همکار مردش صحبت کرده، به زندان فرستاده می شود، و رفتار توهین‌آمیز با او در زندان می کنند. او در همدان نیم ساعت قبل با خانواده‌اش تلفنی صحبت کرده و روحیه خیلی خوبی داشته و بعد از نیم ساعت جسدش را تحویل می دهند که آثارکبودی بر بدنش است. شما به من بگویید آیا این دخترظرف نیم ساعت خودکشی کرده ؟ زهرا کاظمی شد چند تا؟ ظرف نیم ساعت؟ از همه بدتر، چرا مقامات قضایی چشم می بندند به این قضایا، چرا مقامات قضایی شهامت ندارند بگویند وقتی زنی بگوید من نمی‌خواهم هوو سرم بیاید می گویند متهم به براندازی هستی‌؟ تا کی پرده پوشی؟ تا کی بحث‌های تئوریک؟ چندین سال است که بحث تئوریک کردیم، سالها هم بحث کردیم که شریعت اسلام با حقوق زن برابر نیست. به کجا رسیدیم؟ چه کسی حرف ما را گوش کرد؟"

عبادی گفت: "می‌رویم در خیابان فقط به خاطر اینکه شادی‌مان رو ابراز کنیم. روز زن است. دیدید چه کردند؟ همین دلارام علی که سقراط وار خودش را به زندان معرفی می کند و جام شوکران را سرمی نوشد، در هجوم پلیس، روز 22 خرداد که زنان جمع شدند، دستش شکست. گواهی پزشکی قانونی بردیم، عکس بردیم، استشهاد بردیم، من ازرییس نیروی انتظامی در دادسرای عمومی شکایت کردم. می‌دانید چه شد؟ سه بار بازپرس رییس نیروی انتظامی را احضار کرد که بیا و توضیح بده. او فقط در پاسخ گفت اینها خلاف قانون در خیابان جمع شدند. وهم اعلام کردیم که اولا خلاف قانون نیست زیرا که تجمع مسالمت‌آمیز آزاد است، اما فرض کنیم استدلال پلیس درست بوده باشد. اگر کسی کار غیر قانونی می کند آیا پلیس باید دستش را بشکند؟ استدلال‌ها کارگر نشد، بالاخره آقای بازپرس با شهامت برای پلیسی که دست دلارام علی را شکسته بود قرار منع تعقیب صادر کرد. و حالا به این دختر می گویند برو زندان."

شیرین عبادی درباره راه اندازی کمپین یک میلیون امضا گفت: "کمپین راه افتاد. در کمپین مطالباتی مطرح بود که برای صحت تک تک جملاتی که به کار رفته بود ما توضیح المسائل را بردیم به دادگاه . و چون نتوانستند یک جمله خلاف شرع پیدا کنند تمام فعالین حقوق زن و کمپین یک میلیون امضا محکوم شدند به اقدام علیه امنیت ملی. وقتی زورشان نمی رسد مارک ارتداد بزنند مارک اقدام علیه امنیت می زنند. چرا شهامت ندارند که بگویند با "حقوق زن " مخالفیم؟"

وی درباره برخورد با فعالان زن در کردستان نیز گفت: "الان روناک، فعال کمپین یک ماه است که در زندان سنندج به سر می‌برد. می گویند با فلان دسته همکاری می کند-که دروغ است- تهمت زده‌اند که دروغ است. خانه ‌ش را گشته‌اند هیچی پیدا نکرده‌اند. یک دختر 21 ساله را جایی برده‌اند که کسی سراغ ندارد. دائما پدر و مادرها را تهدید می کنند، که اگر حرف بزنی بد تر می شود. به خانواده زهرا گفته‌اند که اگر شیرین عبادی را به عنوان وکیل انتخاب کنید دیگر کارتان خراب می شود. یعنی چه . می خواهید دومرتبه بکشیدش؟ پدر و مادرها را تهدید می‌کنند. می گویند دخترها درس بخوانند اما حق ندارند با شعور بشوند؟ این چه شیوه برخورد با زنان مملکت است؟"

عبادی در پایان اعلام کرد: "من از همین تریبون به مردم جهان اعلام می کنم، احکام محکومیت زنان صرفا به خاطر حمایت از حقوق زن است. صرفا به خاطر این است که ما با تعدد زوجات مخالفیم! به این خاطر است که ما دیه برابر می خواهیم! بی خود به ما برچسب ارتداد یا اقدام علیه امنیت ملی نزنید. ما این را به جهان اعلام می کنیم."

نظرهای خوانندگان

Dorod be EBADI ve in znane shier del

. Ali

-- بدون نام ، Nov 6, 2007 در ساعت 02:14 PM

بر پدرشون ...

-- اشکان ، Nov 6, 2007 در ساعت 02:14 PM

مسئله حقوق زن در قانون مدني ايران که حدودا هشتاد (80) سال از زمان تصويب آن ميگذرد را نميتوان فقظ از يک بعد از قبيل هوو روي زن آوردن و يا مثلا اينکه ديه زن نصف ديه مرد است را مورد رد يا قبول قرار داد بلکه در صورت نياز به تغيير بايد کل سيستم را مورد بررسي و باز نظري قرار داد . مثلا در هنگام عقد ازدواج زن و خانواده زن از مرد ميخواهند که يک مهريه سنگين عند المطالبه در عقد قرارداد ازدواج تعهد نمايد . عملا بيشتر مردان قادر به پرداخت چنين مهريه هائي نيستند و اکثر اختلافات و طلاقهاي رايج در ايران که حدود يک سوم ازدواجها در هر سال ميباشد ناشي از همين مهريه هاي سنگين است مسئله مهمتر ديگري نيز که در روابط حقوقي زن و مرد در سيستم حقوقي و قانون مدني ايران وجود دارد مسئله مسئول بودن مرد در برابر همه نفقه ها و هزينه هاي زن و ساير افراد خانواده از قبيل فرزندان است و لو اينکه زن بسيار ثروتمند باشد و مرد هم فقير باشد . در حاليکه در سيستم هاي قضاني بسياري از کشورهاي غربي که عملا مدلي براي مدافعان حقوق زن در سيستمهاي شرقي و از جمله ايران شده است . هر گز باين مسئله تو جه نميکنند که اولا در سيستم غربي مسئله مهريه وجود ندارد تانيا موضوع نفقه رن و غيره نيز وجود ندارد و علاوه برآن مرد و زن هر دو با توجه به درآمد وقدرت ماليشان مسئول هزينه همديگر و فرزندان و بطو کلي خانواده هستند . در مورد هوو عملا موضوع براي مردها و شايد هم براي زنان هم در سيستم حقوقي غربي آسانتر کرده اند . زيرا مرد و زن در هر زمان که بخواهندميتوانند به دادگاه مراجعه کنند و تقاضاي طلاق نمايند که دادگاها پس از حل مسئله فرزندان صغير از نظر نگهداري و مالي موظف است که حکم طلاق را صادر نمايد . در محيط غرب عملا مردها بيش از زنان از اين قانونها سوء استفاده کرده اند و پس از سالها زندگي زنان خود را طلاق ميدهند و اقدام به ازدواج مجدد يا پيدا کردن پارتنر (شريک زندگي) با دختران جوان مي نمايند . در اين مورد کافي است که به آمار طلاق و تعداد زنان طلاق گرفته در محيطهاي غربي و نيز مردان مراجعه شود و ديده شود که چگونه جامعه مردان از اين امر متاسفانه سوء استفاده مي نمايند و باين نتيجه رسيد که چگونه آواز دهل از دور خوش است . بنا براين بايد در ايران سيستم حقوقي حاکم بر روابط خانواده و زن و شوهر را در مورد مسئله نفقه و مهريه و ديه و هوو باهم حل شود . و بنظر اينجانب به عنوان آشنا و مطلع به سيستم حقوقي ايران اين امر هم در همين سيستم حقوقي فعلي بصورت شرايط ضمن عقد قابل حل است بجز در مسائل ارث و ديه که اختياج به قانون دارد . البته اگر همه اين مسائل بصورت قانوني اصلاح شود بهتر است و به زن ومرد هنگام عقد ازدواج اين اختيار را داشته باشند که سيستم حقوقي فعلي که شايد بتوان آن را اسلامي نام گذاشت انتخاب و يا اينکه سيستمي را انتخاب کنند که نه در آن مهريه باشد بجز يک مبلغ کم متلا 5 و يا 12 و يا 14 سکه طلا براي رعايت مسائل شرعي و اينکه مرد و زن هر دو با توجه به قدرت مالي و در آمد هر کدام هر دو مسنول هزينه خانواده باشند و در صورتي که هر کدام روزي مايل به طلاق باشند بتوانند طلاق بگيرند و زن و کالت و اختيار تام داشته باشد که به دادگاه مراجعه و پس از حل مسئله کودکان و مسائل مالي في مابين طلاق بگيرد . احمد ( لندن )

-- Ahmad ، Nov 7, 2007 در ساعت 02:14 PM

با سلام ديشب انجانب بعنوان يک حقوقدان : آشنا به حقوق ايران و غرب است نظر بيطرف خو درا مانند دو مورد قبل که منتشر کر ده بوديد فر ستادم و لي ظاهرا از آن خوشتان نيامد و اين بار منتشر نکرديد . متاسفانه نتوانستيد بي طرفي را رعايت فرمائيد . فقط به اطلاعتان برسانم تحصيلات و تجربه حقوقي من بيشتر از خانم شيرين عبادي است که بقول آقاي خاتمي رئيس جمهور سابق ايران جايزه نوبل به خانم عبادي بخاطر مسائل سياسي داده شده است .اگرشما و خانم عبادي و يا هر حقوقدان محترم ديگر که آشنائي کامل به سيستم حقوقي ايران داشته باشد آماده باشد که مسائل حقوق زن در ايران را در راديو شما مورد بحث قرار دهد اينجانب اعلام آمادگي مي نمايم . احمد ( لندن )

-- Ahmad ، Nov 7, 2007 در ساعت 02:14 PM

آقاي احمد از لندن، آشنا و مطلع به سيستم حقوقي ايران، اگر با اين هوش سر شارتان! در سفسطه چيني كمي از اوضاع ايران آگاه بوديد مي فهميديد كه كل سيستم حقوق خانواده در ايران فقط به معضل مهريه و نفقه خلاصه نمي شود. موضوع اين است كه اگر مهريه- به عنوان بازخريد زن از پدرش- و نفقه -به عنوان حق سلطه و قيموميت شوهر بر همسرش- برداشته شود و در عوض هزاران قانون غير انساني عليه زنان كه سالهاست فقها با همين دستاويز نفقه و مهريه توجيهش مي كنند از بين رود، بخش بزرگي از مشكلات زنان و جامعه حل مي شود. از جمله نياز به اذن شوهر براي بيرون رفتن زن از منزل، تمكين زن از مرد در هر شرايطي،حق حضانت و سرپرستي فرزندان بعد از طلاق براي پدر و اگر پدر نبود پدر بزرگ پدري و... ... . در ضمن نمي خواهد نگران سوء استفاده مردان غربي از قوانين شان باشيد، تا وقتي در ايران قانون n+4 ( چهار زن رسمي و n تا صيغه براي مردان) وجود دارد. اگر ما به آن درجه از پيشرفت و رشد كشورهاي غربي ميرسيديم كه خطاي زن يا مرد متأهل را يكسان مجازات كنيم ، نه اينكه اگر زني خيانت كرد سنگسار شود اما خيانت مرد توجيه قانوني داشته باشد كه ديگر غمي نبود.

-- مريم ، Nov 7, 2007 در ساعت 02:14 PM

با سلام به مريم خانم و تشکر از روش شروع نوشت تان و رعايت عفت نوشته و کلام . باطلاعتان ميرسانم اکثر مواردي که ذکر کرديد از قبيل نياز به اذن شوهر براي خروج زن از منزل عملا در ايران اجرا نميشود وموارد ديگري مانند تمکين از شوهر اين امر از شرايط ضروري براي ادامه زندگي مشترک است . در مورد حق حضانت اين مسئله به آن حق نفقه و الزام قانوني براي مرد است که هزينه فرزند را از ابتداي تولد مي بايد پرداخت کند . و انگهي در حال حاضر در ايران دادگاه باتوجه به شرايط و علاقه طرفين و فرزند يا فرزندان تصمصم مي گيرد که کدام يک از والدين حضانت طفل را بعهده بگيرد . و اما در مورد چند زنه داشتن مرد در حال حاضر شرطي در و کالت نامه عقد وجود دارد که اگر مرد ازدواج مجدد کند زن ميتواند با استيفاء کليه حقوق خود از مرد از دادگاه تقاضاي طلاق کند . علاوه بر اين شايد از اين امر بي اطلاع باشيد که طبق آخرين سرشماري در ايران اگر همه مردان و پسران ازدواج نمايند حدود بيش از 5 ميليون زن ويا دختر بدون شوهر خواهند ماند . نميدانم اين مشکل جامعه چگونه ميتوان با احساساتي همچون احساسات سرکار و خانم شيرين عبادي حل نمود . و اينکه اشاره کرده ايد که مرد ميتواند چهار زن دائم و بيشتر صيغه کند ولي اين کار براي زن شوهر دار خيانت است اين امر براي جلوگيري از اختلاط نسل است و از نظر فطري و طبيعت انسان هر فرزند ميخواهد بداند که پدر و مادر او چه کساني هستند . وا ينکه در اول نوشته تان مرقوم داشته ايد هزاران قانون غير انساني عليه زنان در ايران و جود دارد اين بيش از يک شعار هوچيگرانه نيست . اگر درست مي فرمائيد شما فقط ده مورد غير از مواردي که تاکنون در نوشته من و سرکار در بالا ذکرشده است بنويسيد و بقيه هزاران قانون غير انساني که مدعي آن شده ايد پيشکش حضرتعالي . احمد ( لندن )

-- Ahmad ، Nov 7, 2007 در ساعت 02:14 PM

آقاي احمد از لندن، آشنا و مطلع به سيستم حقوقي ايران! ، تئوري هاي مسخره شما حتي ارزش بحث ندارد. چون تكرار عقايد كهنه و پوسيده مطهري از كتاب "نظام حقوق زن در اسلام"مربوط به 30-40 سال پيش است. دلايل شما (از جمله 5ميليون زن و دختر بدون شوهر) آنقدر سطحي است كه فكر نمي كنم هيچ آدم عاقلي حاضر شود براي بحث خود را تا سطح شما پايين بياورد.

-- مريم ، Nov 8, 2007 در ساعت 02:14 PM

با سلام ميخواستم بگم اين حاج آقايي كه اينهمه طومار مينويسه بايد حاليش بشه كه اين روزا هر بچه مدرسه اي ميدونه كه با پيشرفت علم ژنتيك منعي براي تعدد زوجات زنان نيست. يعني اگه اين دفعه مردي از زنش تمكين نكرد زن ميتونه باهر چند تا مرد سكس داشته باشه و پدر بچه با آزمايش DNA معلوم ميشه.
حله ؟!

-- آرميتا صالح ، Nov 8, 2007 در ساعت 02:14 PM

پاسخم به مريم خانم اينست که اين دفعه شما هيچگونه پاسخي نداشتيد جز تو هين و بي ارزش بودن طرف مخاطب . با همه احترامي که اينجانب به شهيد مطهري (ره) دارم متاسفانه تاکنون فرصت پيدا نکردم کتابهاي ايشان را مطالعه کنم . ولي چه من اين کتابها را مطالعه کرده باشم يانه حقيقت و واقعيت امر عوض نميشود. قوانين اسلام براي هميشه جاودانه و فطري است و براي نفع همه انسانها در همه ادوار تاريخ ميباشد . چون از قرآن گرفته شده است و قرآن گفته خداوند متعال است که انسان را آفريده و ميداند که نياز او چيست . بنابراين مريم خانم لطفا سعي بفرماييد بجاي بد و بي راه گفتن و نوشتن . اگر نکته قابل بحثي داريد بنويسيد که اين بسيار بهتر از نداشتن نزاکت و عفت در نوشتار و کلام است . و اما در مورد نوشته آرمينا صالح که اعلام کرده زنان هم مانند مردان بايد بتوانند چند شوهره بشوند و با آزمايش DNAميتوان معلوم کرد که بچه متعلق به کيست . اين گفته مانند گفته همان کساني ميباشد که انسان را ا ز حيوانات پس تر و پايين تر شمرد اند و ميگويند انسان حق دارد که همجنس باز باشد و توجه ندارند که اينکار را حتي حيوانات انجام نميدهند . آزمايشDNA هميشه نبوده . حالا هم که پيداشده همه انسانها آن را ندارند و تازه صحت و دقيق بودن آن بصورت صد در صد محل بحث است . اضافه بر اين نطريه شما از نظر حقوقي همه سيستم هاي حقوقي موجود در دنيا يعنوان فاحشه گري تعريف شده و هرسيستم حقوقي با توجه به مباني خود با آن رفتار و يا برخورد مينمايد. احمد ( لندن )

-- Ahmad ، Nov 9, 2007 در ساعت 02:14 PM

خلاصه مريم خانم ايندفعه غير از عدم رعايت رعايت نزاکت در نوشتار و خطاب قردادن من به داشتن تئوري هاي مسخره در نوشته شما چيزي ديده نميشود . بودن بيش از 5 ميليون زن بيشتر از تعداد مردان در ايران و اقعيت امروز است و کاري به نوشته هاي 30 و 40 سال قبل ندارد . نميدانم شما و خانم شيرين عبادي چه راه حلي براي اين مشکل بزرگ اجتماعي داريد . و اگر فرض کنيد همه مردان و پسران ايران ازدواج کنند و بيش از 5 ميليون زن بي شوهر باقي مي ماندند وخودتان يکي از اين خانم ها بوديد چکار ميکرديد ؟ احمد ( لندن)

-- Ahmad ، Nov 9, 2007 در ساعت 02:14 PM

دعوا کنید!!!! انشاا... درست میشه! تا وقتی بلد نباشید درست حرف بزنید و درست حرفای همدیگرو بشنوید و درست بحث کنید، از اینجا که ایستادید یک قدم هم جلوتر نمیرید!!! موفق باشید!

-- مرجان ، Nov 9, 2007 در ساعت 02:14 PM

سلام جناب آقای احمد از لندن! کدام مرکز آمار چنین رقمی رو اعلام کرده است؟ مرکز آمار مردان مدافع چندهمسری؟ یا چندهمسری به‌علاوه nصیغگی؟ یعنی آقایونی که بیش از یک شلوار دارند، من باب حل معظل اجتماعی مخفیانه زن می‌گیرند؟ بابا برید یه دفاعی کنید که دولت به این‌ها کمک خرجی بده! گناه دارند به خدا! ببین آقای محترم اگه شما بخوای با الفاظ مودبانه انسانی‌ترین حقوق زن‌ها را قابل سلب بدونی، جان من بیا غیرمودبانه حرف بزن، کمتر احساس بد به ما دست می‌ده!
اگه من جز اون تعداد دختران بی‌شوهر بودم، شما دلت نسوزه، دنیا 6 میلیارد انسان داره، یعنی خدا یکی رو مناسب ما نیافریده؟ در ضمن امروز صبح سازمان ملل از کاهش قابل توجه دختران نسبت به پسران در آسیا و روند رو به رشد اون ابراز نگرانی کرد! فکر کردی خانم‌ها بلند می‌شن می‌رن دنبال چشم‌چرانی و چندشوهری و البته برای حل معظل اجتماعی؟
من یک چنین مردی رو نمی‌توانم تحمل کنم، حتی اگه خدای‌ناکرده برادرم مرتکب چنین کاری (چندهمسری) بشه، من چنین آدمی رو بی‌شخصیت و هوسران تلقی می‌کنم!
آقای محترم! درس و سابقه کاری و خارج رفتن، الزاما علم و منطق نمی‌یاره. احتمالا توی کلاس خانم شیرین عبادی، شاگردهای زیاد دیگه‌ای هم بودن، اونا هم عبادی نشدن، مثل شما! چه جای اعتراضه؟
شما کتاب آقای مطهری رو نخوندی، من خوندم! اصلا منطقی نیست، البته به عقیده من و زنان آزاده‌ای مثل من! می‌دونی چرا؟ من هیچ وقت یک لحظه به ذهنم خطور نمی‌کنه بتونم وجه اشتراکی با اون مرحوم یا شما داشته باشم و در همون حال یک انسان، از نوع زن باشم! من شریف‌تر و بزرگ‌تر از اون هستم که شماها بخواهید برام تصمیم بگیرید! من می‌تونم یک انسان را از لحظه آفرینش پرورش بدم، تو نمی‌تونی! پس من بیشتر صلاحیت دارم که در مورد جنس دیگر هم نظر بدم، دست کم من نه ماه می‌تونم یک پسر رو حمل کنم، نفقه رو به رخ من می‌کشی! الان من هم اندازه همسرم کار پولی می‌کنم، بیشتر از اون کار هنری انجام می‌دهم، خیلی بیشتر، حق خودم می‌دونم که مدافعان دیه نابرابر رو جنایتکار بدونم! البته من معتقدم هر کس اولین حقوقی را که برای زنان در نظر می‌گیره و احترامی که قائله، از میزان احترام واقعی، نه ظاهری، اون نسبت به مادرش سرچشمه می‌گیره!
در ضمن اگه این همه قوانین ایران به نفع زنانه، چرا زنان اروپایی هجوم نمی‌یارن این‌جا؟ چرا هر مرد ایرانی که با زن خارجی ازدواج می‌کنه، هیچ دوامی نداره، لطفا نفرمایید دروغه که علاوه بر مدرکتون، به محل زندگیتون هم شک می‌کنیم!

-- Somaye ، Nov 10, 2007 در ساعت 02:14 PM

آقای احمد، شما اينجا چه می کنيد؟ جای شما در ميان نخبگان شورای نگهبان خالی ست. چشم نخوريد تحصيلات حوزه ايتان حقيقتاً از خانم عبادی سر است. اصلاً اين کافران چون چشم ديدن اينهمه سواد شمارا نداشتند، جايزه ی نوبل را به خانم عبادی دادند. به شما حتما اگر عدالتی باشد بايد جايزه ی نوبل حمايت از مردان خانواده اعطا کنند!

-- فاطمه محمودی ، Nov 10, 2007 در ساعت 02:14 PM

احمد جان فکر کنم شما اسمت محموده،فامیلیت احمد.اونم نه احمد خالی،بلکه احمدی نژاد...نه؟
راستی محمود جان،یا شاید هم احمد جان،شما بدون اینکه کتاب های شهید جاوید الاثر مطهری رو خونده باشی چرا بهش ارادت داری؟
آدرس سایت مرکز آمار رو هم می دی؟

-- lhcdhv ، Nov 10, 2007 در ساعت 02:14 PM

واقعا از سخنوری برادر احمدمحظوظ شدم. یه راه حل خوب برای 5 میلیون کذایی ایشون: طبق آخرین آمار هند 70 ملیون دختر کم داره و با کوچ این پنج ملیون به اونجا هم بالاخره یه گوشه ای از مشکل هندی ها حل می شه هم مشکل ایشون و جناب مطهری حل می شه. هرچند بر اساس آخرین آمارگیری انجام شده تفاوت جمعیت زنان و مردان فعال تا جایی که یادمه چیزی حدود 200 300 هزار نفر بود. می شه جناب احمد با این تحصیلات عمیق و معدل بالاتر از شیرین عبادی منبع آماریتون رو اعلام کنید؟ و یه نکته جایی دیدم که در جواب چند همسری زنان گفتی که فحشا همه جای دنیا جرمه. سوال من اینه که طبق کدوم منطقی -جدا از تعبد از حرفهای متون مقدس که به نظر من در سطح بحث منطقی که جنابعالی مثلا مدعی اونید، محلی از اعراب نداره- تعدد شریکان جنسی زنان فحشا است و تعدد شریکان جنسی مردان مقدس؟ درباره آزمایش DNA هم عرض کنم خدمتتون که برای تعیین پدر بچه از میان چند گزینه به شدت دقیقه و اگر بخواهی انقدر به احتمالات کوچیک بچسبی، زنی که محدود به شراکت جنسی با یه نفر هم هست ممکنه وقتی رفته استخر از اسپرم مردانی که زمانی در آن آب بوده اند باردار شه و باز آن هدف تعیین صد در صد مطلق پدر تامین نمی شه

-- دن سیفون ، Nov 10, 2007 در ساعت 02:14 PM

خارج از احساسات که نميتوان جامعه ها را با آن اداره کرد . باطلاع کساني که شک دارند تعداد زنان از مردان بيش از 5 ميليون است ميرساند که باتوجه به اينکه اينجانب حقو قدان هستم سعي کردم جانب احتياط را در نظر بگيرم . اين اطلاعات را چند ماه قبل يکي از مديران سازمان ثبت احوان و اسناد کشور اعلام کرده بود . و لي اکنون ممکن است بعضي از ايرادگيران فوق نخواهند يا مايل نباشند به اطلاعات اعلام شده توسط مسئولان رسمي کشور توجه کنند . من توجه آنان را به گزارش خردادماه سال 1384 انجمن جامعه شناسي ايران که انجمني است مستقل ارجاع مي نمايم . اين گزارش که خوشبختانه توسط يک خانم دکتر " عضو هيئت علمي دانشگاه تهران "ارانه شده است . اين گزارش بعد از بررسي تغييرات اجتماعي در چند دهه گذشته به اين نتيجه و واقعيت رسيده است که تا پايان دور ه زماني مورد تحقيق خود که سال 1380(2001 ميلادي ) ميباشد . تفاوت بين تعداد زنان ازدواج نکرده در سنين 15 تا 34 ساله با مردان ازدواج نکرده در سنين 20 تا 39 ساله در نقاط شهري و روستائي کشو ر به دو ميليون نفر ميرسد .
بنابر اين بر طبق اين گزارش فقط در بين سنين 15 تا 34سلگي آنهم در 6 يا 7سال قبل تعداد زنان ازدواج نکرده دو ميليون بيش از مردان بوده است در اين تحقيق مستقل به تعداد زنان شوهر نکرده و يا طلاق گرفته با سن با لاتر از 35 سال اشاره نکرده و همچنين به تعداد دوشيزگان و دختران کمتر از 15 سال هم که اشاره ننموده است .تازه اين گزارش مربوط به نتايج چندين سال قبل است . و اگر اکنون به سايت سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنيم مشاهده خواهيم کرد که چگونه در اين مدت تعداد مواليد اناث بيشر از ذکور بوده . و اگر خيلي احساساتي نباشيم بزودي به اين نتيجه ميرسيم که بفرض ازدواج همه مردان و پسران چگونه بيش از 5 ميليون زن بدون شوهر خواهيم داشت . اين مشکل اجتماعي را نميتوان با جايزه نوبل يک يا دو ميليون دلاري خانم شيرين عبادي ويا سخنراني هاي شعاري و احساساتي ايشان حل نمود. احمد ( لندن)

-- Ahmad ، Nov 11, 2007 در ساعت 02:14 PM

تو مشكلات خودت را حل كن،به فكر مشكل اجتماعي نباش

-- محمد ، Nov 12, 2007 در ساعت 02:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)