تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ابهام در وضعیت کتابفروشی ویستار

فرخنده حاجی‌زاده، مدیر انتشارات و برگزارکننده‌ شب‌های شعر و قصه‌ ویستار در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران از اجرای حکم تخلیه و "تخریب" کتابفروشی ویستار خبر داد.

حاجی‌زاده پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که مالک کتابفروشی برای این مکان حکم تخلیه گرفته است.

فرخنده حاجی‌زاده در این باره گفت: "اجرای حکم تخلیه‌ کتاب‌فروشی را از ظهر دوشنبه‌ - هفتم آبان - شروع کردیم و با شرایطی که بود، تا سه‌شنبه شب، کتاب‌ها و یک‌سری از وسایل را تخلیه کردیم، اما تجهیزات کتاب‌فروشی ازجمله قفسه‌ها، لامپ‌ها، کولر، فریزر، تلویزیون مداربسته و ... ماندند که مامور اجرای احکام صورت‌جلسه‌ای تنظیم کرد تا متخصص برای بازکردن وسایل لازم بیاید."

وی افزود: "اما صبح چهارشنبه - نهم آبان ماه - دیدیم بخش‌های بیرونی فروشگاه تخریب شده و لامپ‌ها و قفسه‌ها را باز کرده‌اند. حالا هم که کتاب فروشی کاملا تخریب شده است."

حاجی زاده از تنظیم شکایتی خطاب به شورای اجرای احکام خبر داد که فردا توسط وکیل ارایه خواهد شد.

فرخنده حاجی‌زاده افزود: "درحالی‌که پرونده هنوز در حال بررسی است، نمی‌دانم چطور ممکن است چنین اتفاقی بیافتد."

مدیر کتاب‌فروشی ویستار پیش‌تر در مصاحبه ای گفته بود: "سرقفلی این کتاب‌فروشی در سال 62 خریداری شده بود و در سال 76 قانونی مصوب شد که مالکانی که در واگذاری سرقفلی نارضایی دارند، می‌توانند با واریز مبلغی پول به صندوق دولت، سرقفلی را بازپس بگیرند،‌ اما این قانون به سرقفلی‌هایی که بعد از سال 76 واگذار شده بودند، برمی‌گشت و شامل ما نمی‌شد، ولی مالک با شکایتی که از ما داشته، سرقفلی را گرفته و طی حکم، ما باید کتاب‌فروشی را تخلیه کنیم."

با اجرای حکم تخلیه، تمام کتاب‌های ویستار را آتش می‌زنیم

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)