تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ارجاع پرونده دانشجویان امیر کبیر به دادگاه تجدیدنظر

محمدعلی دادخواه، وکیل مدافع سه دانشجوی زندانی امیرکبیر از ارجاع پرونده موکلانش به دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وکیل مدافع مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری با اعلام این خبر، گفت: "پیش از این توکلی، قصابان و منصوری از سوی شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به سه سال، دو سال و شش ماه و دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که نسبت به این احکام اعتراض کردم و پرونده به زودی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع می شود."

وی اتهامات موکلانش را "تبلیغ علیه نظام" و"توهین به رهبری" از طریق انتشار مطالب و عکس‌هایی موهن در چند نشریه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: "موکلانم اعلام کرده‌اند که هیچ نقشی در انتشار این نشریه‌ها نداشته‌اند و لوگوهای نشریه‌های تحت مدیریتشان جعل و مطالب منتشره به نام آنها چاپ شده است."

به گفته وکیل مدافع این سه دانشجوی زندانی، پرونده مربوط به دیگر اتهام موکلانش دایر بر "توهین به مقدسات"، جهت رسیدگی به دادگاه عمومی تهران ارجاع شده است.

محمدعلی دادخواه گفت: "در لایحه تجدیدنظرخواهی خود، نسبت به صلاحیت دادگاه انقلاب در رسیدگی به اتهامات توکلی، قصابان و منصوری اعتراض کردم. چون بر اساس قانون اساسی رسیدگی به اتهامات مطبوعاتی در صلاحیت دادگاه مطبوعات است. ضمن این که مرجع بدوی رسیدگی به تخلفات این دانشجویان، کمیته انضباطی دانشگاه و در نهایت دادگاه مطبوعات است که بر اساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی باید با حضور هیئت منصفه مطبوعات تشکیل شود." وی در پایان اظهار امیدواری کرد که دادگاه تجدیدنظر استان تهران رای بر برائت این دانشجویان دهد.

پس از ناآرامی‌های اردیبهشت ماه در دانشگاه امیركبیر هشت تن از دانشجویان عضو انجمن اسلامی این دانشگاه به اتهام "انتشار مطالب موهن" در نشریاتی با لوگوی نشریات این انجمن بازداشت شدند. از این هشت تن 5 نفر آزاد شده‌اند و سه نفر دیگر توكلی، قصابان، و منصوری در زندان به‌سر می‌برند. سه دانشجوی مذكور با انتشار نامه‌ای اعلام كردند كه زیر "شكنجه" مجبور به اعتراف شده‌اند و خواهان پیگیری قانونی این مسئله شدند. همچنین آزاد شدگان شرح مشابهی را به نهادهای حقوق بشری ایرانی ارائه كردند. سه دانشجوی زندانی امیرکبیر در دادگاه اتهامات منتسب به خود را نپذیرفته‌‌اند.

انتقال دانشجویان تجمع علامه طباطبایی به بند ۲۰۹

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)