تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع در دانشگاه تهران در اعتراض به دستگیری دانشجویان

خبرنامه امیرکبیر گزارش می‌دهد امروز، یکشنبه ۱۳ آبان، بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در اعتراض به ادامه بازداشت ۳ دانشجوی امیرکبیر، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، و همچنین بازداشت آرمان صداقتی، بهنام سپهرمند و مازیار سمیعی تجمع و تریبون آزاد برگزار کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در ابتدای این مراسم، فرید هاشمی، از دانشجویان دانشگاه تهران، طی سخنانی گفت: "ما اینجا جمع شده ایم تا صدای اعتراض خود را نسبت به محدود کردن آزادی های آکادمیک، بازداشت سه اهورایی در بند پلی تکنیک و سه دانشجوی بازداشت شده در دانشگاه علامه به گوش مسئولین برسانیم. این تریبون آزاد برای نشان دادن این است که داشگاه هنوز زنده است و تا ما زنده ایم مستبدین از دست ما آسایش نخواهند داشت. ما اینجا جمع شده ایم تا صدای فریاد ما را دوباره بشنوند. این اولین تجمع در دانشگاه تهران است و تا آزادی دانشجویان ادامه خواهد داشت."

این خبرنامه می افزاید، سپس مجید دری، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه، به سخنرانی پرداخت. وی در سخنرانی خود گفت: "شاهد بودیم که در دانشگاه تهران به دانشجویان اجازه پرسیدن سئوالات خود از احمدی نژاد را ندادند. چندی پیش در دانشگاه علامه دانشجویان بازداشت شدند و امروز در دانشگاه تهران شاهد تجمع دیگری هستیم که این نشان دهنده اتحاد و انسجام دانشجویان است. ما در دانشگاه علامه جهت ملغی کردن احکام انضباطی و آزادی دانشجویان جمع شده بودیم که باز هم ۴ دانشجوی دیگر بازداشت شده اند. آنها بدانند که ما خسته نیستیم بلکه کسانی که هر روز دانشجویان را تهدید می کنند، از دست دانشجویان خسته شده اند."

برپایه این گزارش در ادامه فرناز معیریان، از دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طی سخنانی گفت: "رفتاری که در دانشگاه علامه با دانشجویان شد از جمله کشیدن گونی بر سر دانشجویان و ضرب و شتم آنان با هیچ اراذل و اوباشی صورت نگرفته است. اگر امروز ما ساکت بنشینیم به جایی می رسیم که دانشجو بودن جرم خواهد شد."

بر پایه این گزارش، یکی از دانشجویان دانشکده مدیریت ضمن قرائت بیانیه شورای صنفی این دانشگاه اعلام نمود که شورای صنفی پیگیر وضعیت بهنام سپهرمند خواهد بود. همچنین مجری تریبون اعلام کرد کلاس های ساعت ۱۳:۳۰ در اعتراض به بازداشت دانشجویان تعطیل است. دانشجویان حاضر در این تجمع با سر دادن شعار "همکلاسی زندانه کلاس فایده نداره" و "دانشگاه پادگان تعطیل باید گردد" با این تصمیم شورای صنفی همراهی کردند.

مجتبی بیات، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نیز ضمن انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان گفت: "متاسفانه امروز در دولت نهم شاهد رشد روز افزون انجمن های موازی هستیم که داعیه دار پیگیری مطالبات دانشجویی هستند. اما آن ها ثابت کرده‌اند که کارکردی جز حرکت در سوی اهداف جریان اقتدارگرا ندارند."

این گزارش می‌افزاید، در پایان دانشجویان با سر دادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد" و "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" با حرکت در صحن دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تریبون خود را پایان دادند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)