تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتقال دانشجویان تجمع علامه طباطبایی به بند ۲۰۹

خبرنامه امیرکبیر گزارش می‌دهد سه دانشجوی بازداشتی تجمع دانشگاه علامه طباطبایی به زندان اوین منتقل شدند.

خبرنامه امیرکبیر می‌افزاید: "این سه دانشجو چهارشنبه شب طی تماس کوتاهی که با خانواده های خود داشتند از انتقالشان به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر دادند. شنیده ها حاکی از آن است که صداقتی، سپهرمند و سمیعی چهارشنبه صبح تحویل وزارت اطلاعات شدند. از میان نزدیک به ۲۰ دانشجویی که در تجمع دانشگاه علامه بازداشت شدند، به تدریج تا بامداد چهارشنبه همگی آن ها آزاد شدند. اما صداقتی، سپهرمند و سمیعی، به درخواست وزارت اطلاعات در بازداشت باقی ماندند."

معاون امنیت دادستان تهران، قاضی حسن حداد، نیز روز چهارشنبه طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد هنوز پرونده دانشجویان بازداشت شده به دادستانی ارجاع نشده است.

ادوار نیوز نیز در گزارش خود آورده است: "شنیده‌ها حاکی از آن است که این دانشجویان به احتمال زیاد در سلول انفرادی نگه داری می شوند."

انتشار خبر انتقال سه دانشجوی بازداشت شده به بند ۲۰۹ موجی از نگرانی در خانواده‌ها و دانشجویان در مورد سرنوشت این دانشجویان ایجاد کرده است. بند ۲۰۹ زندان اوین محلی است که اردیبهشت ماه سال جاری ۸ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر جهت "اعتراف گیری" از سوی بازجویان وزارت اطلاعات به آنجا منتقل شدند. مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، سه دانشجوی امیرکبیر که همچنان در زندان اوین به سر می‌برند، با انتشار نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند که زیر "شکنجه" درباره "کارنکرده" اعتراف کردند.

با انتشار این نامه، آیت الله شاهرودی، رییس قوه قضاییه، آوایی رییس دادگستری تهران را مسئول رسیدگی به صحت و سقم شکنجه دانشجویان کرد. با این حال آوایی اعلام کرد که ادعای دانشجویان قابل اثبات نیست و عملا ادعای قاضی مرتضوی دادستان تهران و وزارت اطلاعات را تایید کرد. دادستانی تهران و وزارت اطلاعات شکنجه دانشجویان را تکذیب کرده‌اند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر، نامه این سه دانشجو سبب شد نمایندگان دفتر حقوق شهروندی قوه قضاییه اجازه یابند بر بند 209 اوین نظارت کنند. با این حال مشخص نیست با شروع نظارت دفتر حقوق شهروندی قوه قضاییه بر بند ۲۰۹ تا چه حد رفتار با زندانیان این بند تحت کنترل قرار گرفته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)