تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سناتورهای آمریکایی: مصوبه سنا مجوز حمله به ایران نیست

سی (30) سناتور ایالات متحده با نوشتن نامه‌ای به جورج دبلیو بوش رییس جمهور این کشور هشدار دادند که او هیچ اختیاری برای حمله به ایران ندارد و نگرانی خود را از بابت گفتار "تحریک کننده" دولت بوش ابراز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیست ونه سناتور دموکرات و یک سناتور مستقل، در این نامه تاکید کرده‌اند که اختلافات ایالات متحده با ایران باید از طریق دیپلوماسی حل شود.

در نامه سناتورها آمده است "ما می‌خواهیم تاکید کنیم که هیچ مجوزی از سوی کنگره برای اقدام یک‌جانبه نظامی علیه ایران وجود ندارد."

در میان سناتورهای امضا کننده این نامه برخی ازنامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا نیز هستند.

هیلاری کلینتون و کریس داد از جمله این افراد هستند، اما نامه به امضای باراک اوباما دیگر سناتور دموکرات که می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری شود نرسیده است. اوباما دیروز گفته بود که در صورت انتخاب شدن به‌عنوان رییس جمهور آمریکا بدون قید و شرط با ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

در این نامه هشدار داده شده است که مصوبه سپتامبر گذشته سنا درباره تروریستی خواندن سپاه پاسداران نباید به‌عنوان زمینه‌ای برای آغاز جنگ با ایران مورد استفاده قرار بگیرد.

سناتورهای امضا کننده نامه همچنین برخی "اعمال و گفتار" دولت آمریکا از جمله سخنان بوش درباره احتمال وقوع "جنگ جهانی سوم" را "تحریک کننده" خوانده‌اند.

نویسندگان نامه آورده‌اند: "چنین اظهار نظرهایی مخرب هستند و تلاش‌ها برای حل مناقشه از طریق دیپلوماسی را تحلیل می‌برند."

در این هفته همچنین سناتور جمهوری‌خواه چاک هاگل، که منتقد دولت بوش به‌شمار می‌رود، نیز نامه‌ای جداگانه به بوش نوشته و از او خواسته است با ایران مذاکره کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)