تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رهبر سیاسی ببرهای تامیل کشته شد

چریک‌های شورشی سریلانکا موسوم به ببرهای تامیل جمعه اعلام کردند که مذاکره کننده ارشد صلح و رهبر سیاسی این گروه در حمله هوایی ارتش سریلانکا کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورشیان تامیل اعلام کرده‌اند که، اس. پی. تامیلسلوان، 40 ساله، شخصیت شناخته شده گروه ببرهای تامیل به همراه پنج نفر دیگر، در حمله هوایی ارتش سریلانکا به منطقه تحت نفوذ این گروه کشته شده‌اند.

وزارت دفاع سریلانکا پیش از صدور اطلاعیه ببرهای تامیل، بدون جزییات بیشتری، اعلام کرده بود که نیروی هوایی این کشور ساعت 6 صبح امروز به وقت محلی یکی از قرارگاه‌های رهبران ببرهای تامیل را هدف قرار داده است.

تامیلسلوان که سال گذشته سرپرستی مذاکرات صلح میان دولت سریلانکا با شورشیان تامیل را در سوییس به عهده داشت، به‌عنوان دومین رهبر مهم این گروه شناخته شده بود.

رهبر این گروه، ولوپیلای پرابهاکاران، کمتر در انظار عمومی ظاهر شده است و تامیلسلوان نقش نخست وزیر در تقدیر را برای تشکیلات تحت رهبری پرابهاکاران بازی می‌کرد.

آخرین دور مذاکرات میان دولت سریلانکا که از طرف ببرهای تامیل تامیلسلوان آن را سرپرستی می‌کرد، در اکتبر 2006 در سوییس برگزار ‌شد، که با به شکست انجامیدن آن دور جدیدی از خشونت‌ها میان دولت و شورشیان تامیل از سر گرفته شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)