تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رایس: حملات پ کا کا را دفع خواهیم کرد

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای مذاکره درباره بحران درگیری ارتش ترکیه با حزب کارگران کردستان (پ کا کا)، به ترکیه سفر کرده است روز جمعه گفت که ایالات متحده، ترکیه و عراق حملات پ کا کا را دفع خواهند کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رایس که در بدو ورود به ترکیه در روزپنچ‌شنبه با خبرنگاران صحبت می‌کرد مشخص نکرد که دفع این حملات دقیقاً به چه معناست، اما تاکید کرد که باید از هر اقدامی که وضع شکننده كنونی را بدتر می‌کند پرهیز شود.

رایس صبح جمعه با مقامات ترکیه از جمله علی باباجان وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو کرد تا این کشور را به پذیرش توصیه آمریکا برای جلوگیری از درگیری میان ترکیه و نیروهای کردستان عراق، که پ کا کا در آن‌جا پناه گرفته، راضی کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تلاش می کند از ناراحتی دولت ترکیه درباره رای ماه گذشته کنگره آمریکا به "نسل‌کشی" خوانده شدن کشتار ارمنیان در ترکیه، طی جنگ اول جهانی، بکاهد.

در حالی که مقامات ترکیه نسبت به همراهی نکردن ایالات متحده با آن‌ها برای سرکوب کردهای پ کا کا ابراز نارضایتی می‌کنند، رایس امروز در آنکارا گفته است که "ما دشمنی مشترک داریم و با فرض داشتن همین دشمن مشترک هم عمل خواهیم کرد، و این یعنی که در این راه [دفع پ کا کا] با هم‌پیمانان ترک و عراقی‌مان همکاری خواهیم کرد."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)