تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد اروپایی ها را تهدید کرد

محمود احمدی‌نژاد امروز درباره احتمال تشدید تحریم‌ها علیه ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد و گفت "اگر بخواهید راه گذشته خود را ادامه دهید ما هم مقابله به مثل خواهیم کرد."

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از عسلویه رییس جمهور ایران روز پنجشنبه در مراسم راه‌انداری مجتمع اوره و آمونیاک غدیر درعسلویه گفت: "امروز دیگر زمان سخن گفتن از جنگ و تحریم سپری شده است."

محمود احمدی‌نژاد از "برخی کشورهای اروپایی" خواست مواضع خود را در برابر ایران "اصلاح" کنند، و با اشاره به حمایت دولت‌های اروپایی از مواضع آمریکا در برابر پرونده هسته‌ای ایران خطاب به آن‌ها گفت "شما تا چه وقت می‌خواهید هزینه‌های خودخواهی یک دولت متجاوز را از جیب ملت خود پرداخت کنید؟"

هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید و وزیر دفاع فرانسه در برابر سخنان البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که گفته بود نشامه‌ای از نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران در دست نیست موضع گرفتند و گفتند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است.

رییس جمهور ایران با اشاره به مواضع اخیر البرادعی خطاب به این کشورها گفت: "ممکن بود تا پیش از این گزارش ابهاماتی داشتید ولی امروز که آژانس به‌صراحت اعلام کرده فعالیت‌های ایران صلح‌آمیز است اگر بخواهید با دشمن ما همراهی کنید نمی‌توانیم بگوییم اشتباه شده است و این رفتار شما دوستانه تلقی نخواهد شد."

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدید برای تحریم ایران گفت "ما قادر هستیم عکس العمل نشان دهیم و شما بیش‌از این به ما نیاز دارید." او همچنین هشدار داد: "اگر مایک چرخش جدید داشته باشیم می‌دانید که چه اتفاق جدی‌ای رخ خواهد داد."

رییس جمهور ایران در اشاره به روند تشدید تحریم ایران از زمان ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد "اگر بخواهید راه گذشته خود را ادامه دهید ما هم مقابله به مثل خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت، این‌گونه نیست که ما بخواهیم کالایی را خریداری کنیم و شما بخواهید در مسیر آن مشکل ایجاد کنید."

احمدی‌نژاد سپس مخاطب این هشدار را روشن کرد و گفت: "اگر ملت ایران تصمیم بگیرد آن را عملی خواهد کرد و برخی کشورهای اروپایی که با بدخواهان ملت ایران همراهی می‌کنند بهتر است مسیر خود را تغییر دهند و بدانند کسی که با بزرگتر از آنها دست به گریبان می‌شود مشکلی با کوچک‌ترها نخواهد داشت."

رییس جمهور ایران از جانب مردم ایران تاکید کرد که "هیچ نگرانی از بابت تحریم‌ها نداریم... یکی از ویژگی‌های ملت ایران این است که تهدیدها را به سرعت به فرصت تبدیل می‌کند، این ملت نشان داده است که سخت‌ترین تهدیدها را با مکانیزم‌های خاص خود به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند."

احمدی‌نژاد بار دیگر با اشاره به احتمال تشدید تحریم علیه ایران به دلیل اجرا نکردن مصوبه شورای امنیت در توقف غنی‌سازی اورانیوم گفت "اشتباه می‌کنید اگر بخواهید ملت ایران را تحریم کنید چرا که قادر خواهیم بود نیازهای خود را در مدت کوتاهی تامین کنیم."

رییس جمهوری ایران همچنین "ماجرای" تحریم را "خنده‌دار" دانست چرا که به اعتقاد او "در این دوران سلاح تحریم برای کشورهای کوچک هم از کار افتاده است چه رسد به ملت بزرگ ایران. تهدیدکنندگان به تحریم‌ملت ایران بایدبدانند تجارت آزاد اجازه تحریم نمی‌دهد و کسانی که تحریم می‌کنند در حقیقت خودشان تحریم می‌شوند."

او بار دیگر کشورهای اروپایی را به دلیل همراهی با آمریکا سرزنش کرد وگفت "آمریکا امروز تلاش‌دارد تا از کشورهای اروپایی برای تحریم ایران استفاده کند و متاسفانه باید گفت این کشورها به مرغ عزا و عروسی آمریکا تبدیل شده‌اند."

محمود احمدی‌نژاد مجدداً موضع پیشین خود را درباره "تمام شده دانستن" مسئله هسته‌ای ایران تکرار کرد و با تاکید گفت: "بدخواهان ملت ایران بدانند که در زمینه هسته‌ای کار تمام شده و با این حرف‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند، آنها باید بدانند زمانی که به اتفاق آرا علیه ملت ایران قطعنامه و بیانیه صادر می‌کردند پایان یافته است."

نظرهای خوانندگان


احمدی عزیز! مشنگ دلبندم!
تخت گاز برو نگران نباش مسافران همه در خواب خرسی فرو رفته اند. مگر تو چپ کنی تا شاید بیدار شوند. از قول من دست برادران صهیونیستت را ببوس.
قربانت
نه هوادار

-- هوا ندار ، Nov 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

احمدی نژاد دست اروپا و امریکا را خوانده و می داند فقط شعار می دهند و در عمل هیچ کاره اند به این خاطر به این صراحت حرف می زند .

-- ali ، Nov 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

جنگی در کار نیست
منبع / نویسنده: وطن عاشق
هیچ اتفاقی نمی افتد و جنگی در کار نیست . امریکا و اروپا فقط شعار می دهند. جمهوری اسلامی هم که فقط همین را می خواهد چند صباحی سر مردم گرم باشد و عصیان نکنند و به خیابان ها نریزند . تا زمانیکه وضع بدین منوال است مردم ایران بلاتکلیف هستند اما خیالشان راحت باشد که نه امریکا حمله می کند ونه اروپا چنین قصدی را دارد با خیال راحت در خانه هایشان بنشینند و مواد مخدر بکشند و گوشت کیلویی 8000 تومان را بخرند و بخورند اگر گیرشان بیاید و پولی به دستشان برسد چون این پول ها خرج کشورهای دوستان خامنه ای و احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی می شود . با خیال راحت این جمهوری اسلامی را تحمل کنید که بیخ ریشتان بسته است. همینی که هست می خواهید بخواهید نمی خواهید هم انقدر در انتظار بمانید تا سر از قبرستان در بیاورید این حقیقت است .جنگ بی جنگ این پنبه را از گوشتان بیرون کنید. جنگ فقط شایعه هست . جمهوری اسلامی هم دارد با خیال راحت بمب می سازد تا دنیا را منفجر کند . این حکومت میخش را در دنیا سفت کرده چون می داند اروپا و امریکا فقط هارتوپورت می کنند و کاری به کار این اقایون ندارند .

-- ایرانی ، Nov 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

FAGAHT RUSSIA

-- بدون نام ، Nov 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

حالا چرا در مجتمع اوره؟ اگه گندش دراومد بگی تقصیر من نبود؟

-- شعبون ، Nov 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

راجع به این مکانیزم خاص ملت ایران که تهدید را به فرصت تبدیل می کند چیزی نگفته؟ خودش انصافن چند تا فرصت داشت که تبدیل شان کرد به تهدید.

-- نیم ، Nov 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

وقتي جنگ شه محمود جان، تو پسرتو مي فرستي جنگ؟ بسه تمومش كن

-- hasan ، Nov 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

خواب ِ خرگوشی = خواب ِ غفلت. ولی در هر حال آقای ِ ا- ن در خواب هستید و مردم هم که بیدارند کاری از دستشان ساخته نیست . خواب ِ غفلت دکتر(!) به پشت گرمی ِ روس هاست.

-- ایرانی ، Nov 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

با سلام: ملت مستعصل و رنجور درانتظار ظهور مهدی موعود و یا حداقل ظهور هواپیماهای آمریکائی بر فراز جماران و یا تردد سربازان آمریکائی در کوچه پس کوچه های تهران جهت نجات این ملت نگون بخت عاجز از دست خون آشامان ثروتمند نفتی حکومت جمهوری اسلامی وبا فرمایشات پیامبرگونه حضرت محمود علیاسلام با مطرح کردن آیات و سوره هائی از قبیل عدالت الجتماع و اعدام المیادین و انکارالهولوکاست و تغلیظ الرانیم و مفقود السرائیل وانکار الواط من الیران واجازه سه با حضور آزادانه در مجمع عمومی سازمان ملل و اجازه سخنرانی و ارشاد جهانیان, ومحمود احمدی‌نژاد را به آن درجه اهمیت رسانده تا رهبران اروپا را هم مورد نصایح پیمبرگونه خود باید قرار دهد و فردا پس فرداست که ما شاهد نزول آیاتی از ایشان برای هدایت رهبران اروپا خوهیم بود

-- یعقوب ، Nov 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

این مرد به جای "قوام السلطنه" و "مستوفی الممالک"و "مصدق السلطنه" نشسته؟ مردم ایران، کارتان به کجا کشیده؟ هر چه هست، نان از عمل خویش میخورید، گوارای وجود.

-- Ramshaad ، Nov 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)