تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اطلاعات تازه درباره کشته شدگان سقوط هواپیما در ترکیه

گزارش‌های تازه از شمارش کشتگان سقوط هواپیمایی ترکیه از افزایش شمار درگذشتگان از 56 نفر به 57 نفر خبر داده‌اند. همچنین گفته می‌شود که با انتشار فهرست مسافران این هواپیما مشخص شده است که چند فیزیکدان ترک که قصد شرکت در یک کنفرانس فیزیک در دانشگاه اسپارتا را داشته‌اند نیز در میان کشته شدگان این سقوط بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس خانم انگین آریک یکی از فیزیک‌دانان هسته‌ای برجسته ترکیه نیز در این حادثه کشته شده است.

پنجاه و شش کشته در سقوط هواپیما در ترکيه
در ساعات نخستین روز جمعه یک هواپیمای مسافربری پس از آن‌که به وضوح از مسیر خود منحرف شده بود به کوهستان‌های جنوب غرب ترکیه برخورد کرد و تمامی 56 سرنشین آن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری آناتولی، بدنه و بال‌های این جت مسافربری که در خدمت شرکت هوایی اطلس‌جت پس از برخورد به کوه تکه تکه شده‌اند و همه مسافران و خدمه آن کشته شده‌اند.

شرکت هوایی این هواپیما گفته است که این پرواز که از استانبول به اسپارتا در جنوب غربی ترکیه عازم بوده، 49 مسافر و 2 خلبان و 5 خدمه داشته است که هیچ یک نجات نیافته‌اند.

سقوط این هواپیما اندکی پیش از موعد مقرر فرود آن در مقصد رخ داده است و هنوز علت این واقعه مشخص نیست. مقامات مسئول گفته‌اند که وضعیت آب و هوا کاملاً‌ مناسب بوده است و پیش از سقوط هیچ پیغام اضطراری‌ای از خلبان هواپیما دریافت نشده است.

این جت مسافربری حدود ساعت 1:36 به وقت محلی اندکی پس از آن که خلبان آمادگی فرودش را به برج مراقبت فرودگاه اسپارتا اعلام کرد، از صفحه رادار محو شد.

نظرهای خوانندگان

... غلط... گزارش‌های تازه از شمارش کشتگان (کشته شدگان)، هواپیمایی ترکیه (هواپیمای ترکیه یا هواپیمای متعلق به یک شرکت هواپیمایی ترکیه) ، خبر داده اند( این غلط نیست ولی گزارش معمولا حاکی است یا حکایت می کند چون گزارش و خبر را مترادف فرض کرده ایم بهتر است یکی را دو بار تکرار نکنیم مگر برای محکم کاری در متن خبر که اینجا ضروری نیست) همچنین گفته می‌شود که (اضافی) با انتشار فهرست مسافران این هواپیما مشخص شده است که چند فیزیکدان ترک که قصد ... دانشگاه اسپارتا (درکجاست؟)
...در میان کشته شدگان این سقوط(غلط نیست ولی چه سقوطی؟ سانحه هوایی بهتر نیست؟) بوده‌اند.... میان تیتر وقتی در سطر دوم همان اطلاعات تکرار شده است اضافی است یا باید اطلاعات تازه ای بدهد حتی اگر عین خبر قبلی باشد که دیگر ضرورتی ندارد دوباره تکرار شود چرا که اطلاعاتش قدیمی است و باید آپ دیت شود...سقوط این هواپیما اندکی پیش از موعد مقرر فرود آن در مقصد رخ داده است (سقوط این هواپیما کمی پیش از زمان فرود آن رخ داد)... به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری آناتولی، بدنه و بال‌های این جت مسافربری که در خدمت شرکت هوایی اطلس‌جت( بود) پس از برخورد به کوه تکه تکه شده‌اند و همه مسافران و خدمه آن کشته شده‌اند.

-- یک همکار ، Nov 30, 2007 در ساعت 10:29 AM

سلام
خسته نباشيد
مي خواستم سوال كنم شما رو از روي كدوم موج راديو مي شه پيدا كرد؟
http://baranekhosh2.wordpress.com/

-- ميناحيدري ، Dec 1, 2007 در ساعت 10:29 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)