رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۶

سه تن از دستگیرشدگان‌ تجمع علامه در بازداشت ماندند

بهنام سپهرمند، آرمان صداقتی، و مازیار سمیعی که در تجمع دیروز دانشگاه علامه طباطبایی بازداشت شده بودند به رغم آزادی سایرین در زندان ماندند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تهران در پی بازداشت شماری از دانشجویان در تجمع دیروز دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، سه نفر همچنان در بازداشت مانده‌اند. سایر بازداشت شدگان از شب گذشته به تدریج آزاد شده‌اند.

تجمع دیروز در اعتراض به صدور احکام تعلیق و محرومیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه علامه و سایر دانشگاه‌ها برگزار شد. در این تجمع همچنین به دستگیری دانشجویان دانشگاه چمران اهواز و صدور احکام زندان برای سه دانشجوی امیرکبیر اعتراض شد.

در تجمع دیروز که در جوی پلیسی از ظهر سه‌شنبه در دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات علامه دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، دانشجویانی از دانشکده‌های مختلف این دانشگاه، و سایر دانشگاه‌های تهران شرکت داشتند.

سه دانشجویی که هنوز در بازداشت مانده‌اند، هر یک در یکی از دانشگاه‌های تهران تحصیل می‌کنند؛ بهنام سپهرمند دانشجوی دانشگاه تهران است، مازیار سمیعی دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است و آرمان صداقتی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر است، که دو نفر اخیر از دانشجویان مشمول احکام تعلیق و محرومیت از تحصیل بوده‌اند.

بهنام سپهرمند و مازیار سمیعی پیش از این که بتوانند وارد دانشگاه شوند و در تجمع شرکت کنند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند و برپایه گزارش های رسیده دستگیری ایشان با ضرب و شتم همراه بوده است. آرمان صداقتی نیز پس از خروج از دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دستگیر شد.

دستگیری در تجمع دانشگاه علامه طباطبایی

نظرهای خوانندگان

چرا منبع خبر(خبرنامه امیرکبیر) رو نمی زنید؟این با اصول خبرنگاری حرفه
ای در تضاد نیست آقا جامی؟یا می ترسید جمهوری اسلامی تعطیلتون کنه؟ :)

-- عابر ، Oct 31, 2007 در ساعت 11:59 PM