رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۶

تحریم‌‌های تازه علیه سپاه و بانک‌های ملی، ملت و صادرات


رایس در کنار هنری پاولسون وزیر خرانه داری از تحریم ایران می گوید. آسوشیتدپرس

واشنگتن روز پنجشنبه علیه سپاه پاسداران و سه بانک ملی، ملت و صادرات ایران تحریم‌های جدیدی وضع کرد.

کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه ایالات متحده امروز به خبرنگاران گفت: "ما برای دفاع از منافع و شهروندان خود و کمک به دوستانمان برای برقرای امنیت درکشورهایشان اقدامات دیگری اتخاذ کرده‌ایم."

کاندولیزا رایس درباره تصمیم واشنگتن درباره بانک‌های ایرانی گفت: "این اقدامات عامل بازدارنده عمده‌ای برای هر بانک و شرکت بین‌المللی است که به فکر معامله با دولت ایران است."

واشنگتن سپاه پاسداران را متهم به ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و حمایت از تروریسم می‌کند و شماری از بانک‌های ایرانی را نیز در خدمت سپاه یا برنامه‌ هسته‌ای می‌داند.

رایس روز پیش این از ایران به عنوان "یگانه تهدید بزرگ" برای امنیت ایالات متحده یاد کرد.
از سوی دیگر دیک چنی معاون رییس‌جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه به ایران هشدار داد که در صورت ادامه غنی‌سازی باید منتظر عواقب جدی آن باشد و جورج بوش نیز هفته گذشته نسبت به شروع جنگ جهانی سوم از سوی ایران اعلام خطر کرد.

نظرهای خوانندگان

kare khub wa mofid ast

-- masoud ، Oct 25, 2007 در ساعت 11:59 PM

تحریم آمریکا علیه باتکهای ایرانی نیست. در واقع به نفع سرمایه داران خارجی و قطفا به ضرر مردم ایران و مردم آمریکا خواهد بود. اینگونه فشار های اقتصادی سمبولیک بیشتر به مردم فشار می آورد تا به دولت. در طی جنگ ایران و عراق شاهد عواقب تحریم بودیم. خرید کالا ها با چندین برابر قیمت از بازار سیاه که سر نخش دست خود تحریم کنندگان است. در یک سال اول مردم و پس از هشت سال دولت را از پا در آورد.

-- از وراث مالک دوزخ ، Oct 25, 2007 در ساعت 11:59 PM

آمريكا تا رژيم ضد خودش كه ‌ايران باشد را سر نگون نكند راحت نمی شيند. ای كاش كه برای يك بار هم كه شده ايران در اين هياهو برنده بيرون بيايد. آمريكا خيلی زور می گه آدم می سوزه...

-- آرمان ، Oct 26, 2007 در ساعت 11:59 PM