رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۶

سولانا: لاریجانی همان لاریجانی بود


لاریجانی، سولانا و جلیلی. آسوشیتدپرس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد گفت علی لاریجانی در دیدار روز سه‌شنبه رم، همچنان هدایت مذاکرات را در دست داشت.

علی لاریجانی که خبر استعفای غیر منتظره‌اش از دبیری شورای امنیت ملی ایران روز شنبه اعلام شد، به همراه سعید جلیلی، دبیر جدید این شورا، روز سه‌شنبه طبق برنامه قبلی‌ به رم رفت و با خاویر سولانا درباره پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کرد.

مذاکراتی که در انتهای روز "سازنده" خوانده شد. خاویر سولانا پس از مذاکره با دو فرستاده ایرانی، ابراز امیدواری کرده بود که در آینده همچنان "امکان ادامه کار" با علی لاریجانی برایش وجود داشته باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس و به نقل از روزنامه "لا رپوبلیکا" خاویر سولانا گفت: "من با همان لاریجانی که پیش از این دیده بودم، روبرو شدم و او همچنان نقش مذاکره‌‌کننده ارشد را داشت."

سولانا در گفتگو با این روزنامه ایتالیایی افزود: "باید بگویم این دیدار در درجه اول با لاریجانی بود که به روشنی هدایت‌کننده گروه بود و همچنان اقتدار و رهبری خود را حفظ کرده بود."

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نتایج مذاکره روز سه‌شنبه گفت: "بی‌تردید دیداری نبود که تصمیمات در آن اتخاذ شود. آنها فکر کردند بهتر است آن را سازنده بخوانند، که شیوه مودبانه‌‌ای است برای (بیان) این که (مذاکرات) مخرب نبود."

سولانا، لاریجانی و جلیلی مذاکرات را "سازنده" خواندند

نظرهای خوانندگان

شاد روان الهه انگارخبرداشت که چنین وضعی پیش می آید و سولانا می گوید لاریجانی همان لاریجانی بود که خواند :

لب همان لب بود اما بوسه اش گرمی نداشت .....؟!

-- محمد حسن ، Oct 26, 2007 در ساعت 09:38 PM